رفتن به محتوا

گردشگری پزشکی ISO 22525

گردشگری پزشکی ISO 22525

خبرهای نوید بخش برای گردشگری پزشکی ISO 22525  :گردشگری پزشکی شاهد رشد سالم است: تقریباً یک چهارم میلیون بیمار در سال گذشته فقط  جهت معالجه ازمرزها عبور کردند. از بررسی های دندانپزشکی گرفته تا جراحی زیبایی ، و روش های نجات زندگی ISO 22525  نوید بزرگی برای این بخش دارد.

بازار جهانی گردشگری پزشکی از جراحی زیبایی زانو ، تا بینی اکنون چندین سال است که رو به افزایش است. تنها در سال 2019 ، از ارزش بازار 44.8 میلیارد دلار برخوردار بود. در حالی که مطمئناً همه گیری ویروس کرونا بر سهم بازار تأثیر خواهد گذاشت ،تحلیلگران صنعت رشد خوبی را در بلندمدت پیش‌بینی می‌کنند.

پس چرا رشد ناگهانی گردشگری پزشکی ISO 22525

 ” راهنمای گردشگری پزشکی ” بیماران  خارج از مرزها گزارش می‌دهد که این بازار به سرعت در حال گسترش است و به دنبال درمان پزشکی  می باشد که ارزان‌تر است، زمان‌های انتظار کوتاه‌تر را در بر می‌گیرد و انتخاب بیشتری را در مکان و زمانی که درمان می شوند فراهم می کند.

برای دستیابی به یک روش پزشکی در خارج از کشور ، بیماران می توانند بدون مراجعه به آژانس های مسافرتی یا پزشکان محلی به صورت آنلاین به دنبال بیمارستان های خصوصی ، جراحان ، پزشکان ، معالجه و مراحل بهبودی باشند.

ایزو خطرات را با این رویکرد تشخیص می دهد و هدف از این کار را تضمین وجود استانداردهای بین المللی برای پوشش بهترین روشهای پزشکی ، مدیریت ریسک بالینی ، ایمنی و بهبود نتایج برای این بیماران می داند.

کمیته فنی ایزو ISO / TC 228 در زمینه گردشگری و خدمات مرتبط با آن ، در حال تدوین استاندارد جدیدی است که نیازهای خدمات گردشگری پزشکی را پوشش می دهد: ISO 22525 ، جهانگردی و خدمات مرتبط – گردشگری پزشکی – الزامات خدمات.

مصاحبه ISO FOCUS  با خانم Dr.Monica Figuerola Martin

چگونه در کمیته فنی ISO برای گردشگری و خدمات مرتبط شرکت کردید؟

من به عنوان رئیس توسعه تجارت بین الملل در بیمارستان های Quirónsalud اسپانیا و پیش از این مدیر عامل

 (the Spanish Health Tourism Cluster) به مدت دو سال و با داشتن مدرک دکتری در گردشگری  ، به کارهایی که  توسط ISO انجام می شود علاقه مند شدم.

استانداردهای ملی اسپانیا (UNE) پیشنهاد کردند که به دلیل صلاحیت‌ها و تخصص من و به طور کلی ، تجربه و علاقه من در صنعت توریسم بین‌المللی شرکت می‌کنم.

گردشگری پزشکی ISO 22525

ما ابتدا باید تفاوت بین ” گردشگر  پزشکی”  و “یک  گردشگر ” معمولی را تعریف کنیم.

یک گردشگر (توریست) ممکن است به کمک پزشکی برنامه‌ریزی نشده یا اورژانس نیاز داشته باشد، اما یک گردشگر (توریست) پزشکی قبلاً برای معالجه خود در کشور دیگری برنامه ریزی کرده است و سفر ، اسکان ، جراحی ، اقدامات درمانی و بهبودی خود را از قبل آماده کرده است.

بسیاری از ذینفعان در بازار گردشگری پزشکی وجود دارند که تعداد بیشتری از آنها همچنان ادامه دارد. برخی از آنها كوچك و كمتر شناخته شده هستند ، اما بیماران را از سراسر جهان می پذیرند.

این مساله را مطرح می‌کند که آیا آنها از زیرساخت های مناسب ، شهرت یا تخصص پزشکی برخوردار هستند و اینکه چگونه ممکن است در به اشتراک گذاشتن نتایج درمان های ارائه شده شفاف نباشد.

کلیه ارائه دهندگان خدمات پزشکی نه تنها باید به بهترین عملکرد و برتری بالینی پایبند باشند بلکه باید بطور مداوم اعتماد و اطمینان را ایجاد کرده و با به اشتراک گذاشتن نتایج خود ضمانت تضمین کیفیت را ارائه دهند.

این تنها راه ارائه یک تجربه خوب برای بیمار و تضمین این است که بخش گردشگری پزشکی ، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ بهداشتی در تعدادی از بیماران رشد می‌کند، نتایج و موفقیت را بهبود می‌بخشد.

گردشگری پزشکی ISO 22525  چه جنبه های گردشگری پزشکی را پوشش می دهد؟

گروه کاری ایزو ما روی کل زنجیره تجربه بیمار تمرکز دارد. چهار حوزه اصلی در استاندارد ما وجود دارد که شامل تنظیمات مربوط به قبل از مسافرت و پیش از درمان ، خود فرآیند درمان (جراحی یا غیر جراحی) ، روند پس از درمان و بهبودی ، و راهکارهای پیگیری و مراقبت های بعدی در هنگام  بازگشت بیمار به خانه باز می گردد.

 استاندارد گردشگری پزشکی ISO 22525 به این معنا است که هر مرکز بهداشتی و سایر ذینفعان پزشکی که در صنعت گردشگری پزشکی دست دارند، به این معیار نیاز دارند تا مراقبت کیفی و ایمنی بیمار را تضمین کنند.

آنچه نگران کننده است این است که بسیاری از بیماران دانش کمی در مورد استانداردهای بین المللی دارند یا اینکه از مطابقت ارائه دهنده ای که انتخاب کرده اند  آگاهی ندارند.

در حالی که بیماران می توانند از نظر نتایج بهداشتی و “رضایت” از نظرسنجی یا بازخورد سایر بیماران دسترسی داشته باشند ، ISO و سازمانهای همکار آن می توانند اقدامات و ضمانت های مؤثری را ارائه دهند. چرا ، این استانداردها حتی ممکن است زندگی را نجات دهند!

روند فعلی افرادی که برای معالجه پزشکی و جراحی به خارج از کشور سفر می کنند چیست؟

مردم در جستجوی درمان و عمل جراحی هایی هستند که به علت نادر بودن شرایط و تخصص آن‌ها برای درمان آن، هزینه، فقدان بیمه سلامت برای پوشش آن یا لیست‌های طولانی انتظار، قادر به یافتن آن‌ها در کشور خود  نیستند.

متداول ترین روش های انجام شده در مورد توریست های پزشکی شامل جراحی زیبایی ، دندانپزشکی ، جراحی قلب و عروق ، ارتوپدی (مفاصل و ستون فقرات) ، درمان سرطان (بعضی اوقات گزینه های تجربی یا آخرین استفاده) ، درمان های تولید مثل مانند IVF و جراحی بای پس معده است. بسیاری از مردم هم سفر می‌کنند تا گستره‌ای از اسکن،  آزمایش‌ها و نظرات پزشکی دیگری را به دست آورند.

ما همچنین متوجه علاقه و تمایل مردم به درمان توسط آب های گرم شدیم و گردشگری در این مناطق نیز افزایش یافته است. این  افراد به دنبال روش‌های کم‌تر تهاجمی در هدایت یک زندگی سالم‌تر هستند.

به نظر شما روندهای بعدی  گردشگری پزشکی چگونه خواهد بود؟

بدیهی است در این زمان از بیماری همه گیر COVID-19 ، تهیه برنامه  گردشگری پزشکی بسیار چالش برانگیز بوده است. با وجود این ، من معتقدم که مهمترین عوامل برای گردشگران پزشکی همچنان نحوه انتخاب مرکز درمانی و تمایل آنها به سفر برای دستیابی به بهترین خدمات پزشکی خواهد بود.

گردشگری پزشکی ISO 22525

در ماه‌های آتی، اطلاعات موثر تری برای بیماران و متخصصان پزشکی در زمینه پیش‌گیری و حفاظت در رابطه با coronavirus وجود خواهد داشت. ما به دنبال راهنمایی از سازمان بهداشت جهانی درباره نحوه مدیریت بیماری همه‌گیری جهانی با تسهیلات مراقبت بهداشتی برای دستیابی به سطح استاندارد ایزو هستیم، بیماران قادر خواهند بود مرکز پزشکی ای را انتخاب کنند که با نگاه به مهارت و صلاحیت پزشک، هزینه درمان و نظرات و رتبه‌بندی بیماران دیگر مناسب آن‌ها باشد.

جالب است که ، در حالی که پول برای عامل مهمی برای برخی از افراد  است ، ما در می یابیم که هزینه برای بسیاری از بیماران از اهمیت کمتری برخوردار است  .  اثربخشی و ایمنی نگرانی های اصلی آنهاست .

چه امیدهایی برای گردشگری پزشکی ISO 22525 در آینده دارید؟

امروزه، استانداردهای گردشگری به ابزارهای واقعی تبدیل شده‌اند که به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا خود را در بازار موقعیت بهتری داشته باشند و این امر برای گردشگری پزشکی نیز صدق می‌کند. اولا ، آرزویمان این است که  ISO 22525 به طور گسترده‌ای به اشتراک گذاشته خواهد شد و به تمام بخش‌های مربوط به بهداشت و سلامت خصوصی در سراسر جهان منتقل خواهد شد.

من شخصاً امیدوارم که این استاندارد ، معیار نهایی در صنعت جهانگردی پزشکی باشد که توسط معتبرترین موسسات بهداشت و درمان و امکانات خصوصی در جهان به تصویب رسیده باشد. ما می خواهیم که همه بیمارانمان ، بدون توجه به اینکه در کجا سفر کنند ، بهترین درمان و نتایج ممکن را داشته باشند.

سرانجام ، من معتقدم که افراد برای بهبود سلامتی خود و انتخاب پزشکی که از آنها دریافت می کنند گزینه های بسیاری در دسترس هستند و تعداد زیادی پزشک فوق العاده و درمان های نوآورانه و پیشرفته در دنیا وجود دارد. توصیه من این است که همیشه مهم نیست که برای هر مورد ، بهترین راه حل پزشکی را جستجو کنید ، مهم نیست که در آن کجا باشد.

منبع : سایت ایزو

گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی

راه های ارتباطی
ازما مشاوره رایگان دریافت کنید!
با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.
فرم دریافت مشاوره رایگان
با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مشتریان ما

ثبت درخواست