تماس تلفنی پیام در تلگرام

گروه کیفیت




گروه کیفیت



 ISO 10004: 2012 مدیریت کیفیت - رضایت مشتری - دستورالعمل های نظارت و اندازه گیری


 ISO 10006:2017    مدیریت کیفیت - دستورالعمل های مدیریت کیفیت در پروژه ها


ISO 13485: 2016  تجهیزات پزشکی - سیستم های مدیریت کیفیت - الزامات اهداف نظارتی


ISO 18091: 2014  مدیریت کیفیت - دستور العمل برای استفاده از ISO 9001: 2008 در دولت محلی


ISO 19443  سیستم های مدیریت کیفیت - الزامات خاص برای استفاده از الزامات ISO 9001 و IAEA GS-R توسط سازمان های در زنجیره تامین بخش انرژی هسته ای 


ISO 21001  سازمان های آموزشی - سیستم های مدیریت برای سازمان های آموزشی - الزامات با راهنمایی برای استفاده 

ایزو 29001 صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی - سیستم های مدیریت کیفیت ویژه بخش ها - الزامات برای سازمان های عرضه محصولات و خدمات 


ISO 9001: 2015  سیستم های مدیریت کیفیت - مورد نیاز 


ISO / IEC 80079-34  جوی های انفجاری - قسمت 34: استفاده از سیستم های کیفیت برای تولید تجهیزات


ISO / TS 17582: 2014  سیستم های مدیریت کیفیت - الزامات خاص برای استفاده از ISO 9001: 2008 برای سازمان های انتخاباتی در تمام سطوح دولت


ISO / TS 22163: 2017 برنامه های کاربردی در راه آهن - سیستم های مدیریت کیفیت - الزامات خاص برای کاربرد ISO 9001: 2015 در بخش ریلی



سری 9000

استانداردهای گروه 9000 بطور كلي در سه گروه طبقه‌بندي مي‌شوند:

1- استانداردهاي مربوط به مديريت كيفيت و عناصر سيستم كيفيت (سري ايزو 9004)

2- استانداردهاي مربوط به الگوهاي تضمين كيفيت (ايزو 9001، 9002 ، 9003) 

3- سایر استانداردهای راهنما و هدایت کننده( سری ایزو 9000 و سری ایزو 10000)

 

 

استاندارد ايزو 9000-1 در واقع مديران يك سازمان را چه توليدي باشد يا خدماتي در انتخاب و كاربرد استانداردهاي مديريت كيفيت و تضمين كيفيت راهنمايي مي‌كند، از آن جمله كه مناسب‌ترين الگوي تضمين كيفيت براي آنان كدام است و استانداردهاي ايزو 9004-1 و 9004-2 مديران سازمان را ياري مي‌دهد كه چگونه سيستم مدیریت كيفيت را در سازمان خود برقرار نمايند.

 

 ISO 9001  (سیستم مدیریت کیفیت)

سیستم های مدیریت کیفیت به منظور حفظ سطح کیفیت و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایند ها در سازمان پیاده سازی می شود. این استاندارد با هر نوع فعالیتی که سازمان انجام می دهد (تولیدی و خدماتی و ...) سازگار شده و سازمان می تواند این تطابق را ایجاد نماید.


ISO 9004 (راهنمایی در مورد بهبود مداوم در عملکرد و کارایی سازمان)

این استاندارد خطوط راهنما را با اهداف گسترده تری برای یک سیستم مدیریت کیفیت نسبت به آنچه ISO 9001  بیان می دارد ارائه می دهد به ویژه درباره بهبود مستمر عملکرد کلی و کارایی سازمان و نیز اثربخشی آن.



 سری 10000


 ISO 10001 (مدیریت کیفیت  رضایت مشتریان  راهنمای تدوین آیین نامه برای سازمان‌ها)

این استاندارد راهنما، ارائه کننده یک فرآیند برای تدوین آیین نامه‌های داخلی یک سازمان در ارتباط با رضایت مشتریان است.



 ISO 10002 (مدیریت کیفیت  رضایت مشتریان  راهنمای رسیدگی به شکایات در سازمان)

این استاندارد فرآیند کامل رسیدگی به شکایات مشتریان را با توجه به کلیه الزامات مدیریت کیفیت و بهبود مستمر معرفی می‌کند.



 ISO 10003 (مدیریت کیفیت  رضایت مشتریان  راهنمای حل اختلافات در خارج از سازمان)

در صورتی که یک شکایت در داخل سازمان به نحو مطلوب حل نشود و سازمان تمایلی به مراجعه به محاکم قضایی نداشته باشد، توصیه می‌شود که به مراجع حل اختلاف ذی‌صلاح مراجعه شود.



 ISO 10004 (مدیریت کیفیت  رضایت مشتریان  راهنمای پایش و اندازه‌گیری)

این استاندارد فرآیند سنجش رضایت مشتری را به صورت کامل و جامع تشریح می‌نماید. این فرآیند شامل مراحل طبقه‌بندی مشتریان، انتخاب شیوه نظرسنجی، تدوین پرسشنامه، اجرای نظرسنجی، گردآوری و تحلیل اطلاعات و استفاده از نظرات و فیدبک‌ها است که تک تک این مراحل در این استاندارد به طور کامل تشریح شده‌اند.


سایر استانداردهای کیفی


ISO/TS 29001 ( مدیریت کیفیت در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی )

این استاندارد مقتضیات سیستم مدیریت كیفیت را برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصول در صنایع نفت، پتروشیمی، و گاز طبیعی تعریف می‌كند. این استاندارد كه نتیجه مستقیم مشاركت بین ایزو و صنعت نفت و گاز بین‌المللی به رهبری مؤسسه نفت آمریكا (API) است، بویژه بر زنجیره تأمین نفت و گاز تأكید دارد.

این استاندارد برای كلیه سازمان‌هایی كه در زنجیره تأمین صنعت نفت و گاز فعالیت می‌كنند مفید است.


ISO 20815 ( مدیریت قابلیت اطمینان در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی)

این استاندارد مفهوم تضمین تولید در سیستم و عملیات مرتبط با حفاری ، اکتشاف ، استخراج ، فرآوری و حمل و نقل نفت ، پتروشیمی و منابع گاز طبیعی را معرفی می کند .


ISO 14224 ( مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی )

این استاندارد بین المللی اصولی جامع برای جمع آوری داده های قابلیت اطمینان و نت در یک شکل استاندارد را برای تجهیزات در همه شرایط و کارکرد در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی در سیکل کارکرد بهره برداری تجهیزات ارائه می دهد .


ISO/TS 16949 ( سیستم مدیریت کیفیت در صنایع خودروسازی )

 

این یک استاندارد مدیریت کیفیت و مشخصات فنی در صنعت اتومبیل است. این استاندارد تمام اطلاعات لازم برای تحقق بهترین عملکرد در طراحی، توسعه، ساخت، نصب یا خدمات محصولات خودرویی تبیین می‌کند.


تغییرات ISO/TS 16949 به IATF 16949

استاندارد IATF 16949 در سال ۲۰۱۶ جایگزین ISO/TS 16949:2009 شد این استاندارد بر پایه استاندارد ISO 9001:2015 تدوین‌شده است در این مطلب بخشی از تغییرات الزامات اضافی ISO 9001:2015 برای سیستم مدیریت کیفیت صنعت خودروسازی با جزییات در مقابل ISO/TS 16949:2009 تشریح شده است.
آشنایی با تغییرات ISO/TS 16949 به IATF 16949 به شما کمک می‌نماید تا بتوانید جهت انتقال سیستم مدیریت کیفیت ISO/TS 16949:2009 به IATF 16949:2016 برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهید.

تغییرات ISO/TS 16949 به IATF 16949

بند ۴-۳-۱ ،تعیین دامنه کاربرد سیستم مدیریت کیفیت موارد تکمیلی
این بند از بخش‌های ۱.۱ و ۱.۲ ISO/TS 16949:2009 به بخش ۴ ، IATF 16949 منقل شده است .
این الزام مرتبط با بخش‌های پشتیبانی( از قبیل مراکز طراحی ، دفتر مرکزی و توزیع) بازنگری شده است .این بخش‌های پشتیبانی باید در دامنه سیستم مدیریت کیفیت گنجاده شود.
تنها مورد استثنا مجاز برای این استاندارد، فعالیت‌های طراحی و توسعه دربند ۸-۳ باید توجیه گردد و به‌عنوان اطلاعات مستند شده ، نگهداری شود.

بند ۴-۳-۲ : الزامات خاص مشتری
در الزامات ISO/TS 16949:2009 تنها انجام دادن الزامات مشتری و جلب رضایت الزامات مشتری مدنظر بوده است در حالی در ویرایش جدید ارزیابی الزامات خاص مشتریان در دامنه سیستم مدیریت کیفیت گنجانده‌شده است .
این بدان معنی می‌باشد که تأمین‌کننده باید فرآیند ارزیابی الزامات خاص مشتری و تعیین دقیق چگونگی کاربرد آن در سیستم مدیریتی کیفیت سازمان را مدنظر قرار دهد.

بند ۴-۴-۱-۱ : انطباق محصولات و فرآیندها
این الزام بر اساس بازخورد نظرسنجی IATF به‌روزآوری شده است .
آن حصول اطمینان از دو موضوع را مدنظر قرار می‌دهد :
-
تأمین‌کننده ( سازمان) در برابر انطباق فرآیندهای برون‌سپاری شده ، مسئول می‌باشد.
-
تمامی محصولات و خدمات به‌کارگیری الزامات و انتظارات تمامی ذی‌نفعان را برآورده می‌نماید.
جهت انطباق محصولات و خدمات و تشخیص ریسک‌های مرتبط سازمان نیاز دارِ تا تنها به بازرسی‌ها اعتماد نداشته باشد و رویکرد فعالانه پیشگیرانه PROACTIVE را اجرا نماید.

بند ۴-۴-۱-۲ : ایمنی محصول
الزام جدید ، افزایش سطح ایمنی محصول و فرآیند ساخت صنایع خودرویی، را دنبال می‌نماید.
سازمان(تأمین‌کنندگان) ملزم به مدون نمودن فرآیندهایی جهت مدیریت ایمنی محصولات و فرآیندهای ساخت می‌باشد.
شناسایی الزامات قانونی و مقرراتی ایمنی
تعیین مشخصات مرتبط با ایمنی محصول
کنترل مشخصات مرتبط با ایمنی محصول در طی فرآیند طراحی و ساخت
تعریف مسئولیت‌ها،تعریف ،فرآیند اعلان و جریان اطلاعات شامل مدیریت ارشد و اطلاع به مشتری
تأییدیه ویژه طرح‌های کنترل و FMEA فرآیند
انتقال الزامات در سرتاسر زنجیزه تأمین

بند ۵-۱-۱-۱ : مسئولیت سازمان
استاندارد ISO 9001:2015 مفهوم مسئولیت مدیریت در ISO 9001:2008 را بسط داده تا با رفتارهای رهبری از اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت اطمینان حاصل نماید.
استاندارد IATF 1694 الزاماتی شامل سیاست رشوه‌خواری ، کد رفتاری کارکنان ، سیاست اخلاقی افشاگری در ارتباط با بازار و انتظارات حکومتی برای بهبود یکپارچگی در اجتماع و محیط مرتبط با صنایع خودرویی را مشخص می‌نماید.
مسئولیت‌ها و توانایی‌های اشاره‌شده در تمام سطوح و بخش‌های تأمین‌کننده/سازمان بر اساس رویکرد اخلاقی و گزارش هر رفتار غیراخلاقی بدون ترس و انتقام موردتوجه قرارگرفته است.

۵-۱-۱-۲: اثربخشی و کارایی فرآیند
این الزامات در بند ۵-۱-۱ ، استاندارد ISO/TS 16949:2009 ، به منظور اطمینان از اثربخشی و کارایی فرآیندها ، آن ها را مورد بازنگری قرار می دهد.
بر اساس بازخور نظرسنجی IATF ، نتایج فعالیت های بازنگری فرآِیند ها به عنوان ورودی بازنگری مدیریت در ویرایش جدید لحاظ شده است.
این قدم ها ،به عنوان نتایجی جهت ورودی فرآیند بازنگری مدیریت استفاده می شود مدیریت ارشد با کمک مسئولین فرایند بازنگری فرآیند های خاص را انجام می دهد.

۵-۱-۱-۳ : مالکان فرآیندها


در استاندارد ISO/TS 16949:2009 ، در بند مسئولیت مدیریت و اختبارات به این موضوع اشاره نموده است اما حصول اطمینان مدیریت جهت درک مسئولین فرآیندها از نقش ها وشایستگی ها شفاف نمی باشد.
این الزام استاندارد، درک نقش ها توسط مالکین فرآیندها و شایستگی برای ایفای آنها را تعیین می نماید.



گواهینامه های بین المللی ایزو

CB های مورد تایید اداره استاندارد 

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

دسترسي سريع

برخي از مشتريان ما


اعتبارنامه / مشارکت

telegram

پشتیبانی تلگرام