رفتن به محتوا

ISO10018:2020 – سیستم مدیریت کیفیت و راهنما برای اشتغال افراد

ایزو 10018

استاندارد جدید ایزو نکات کاربردی زیادی را برای اشتغال کارکنان ارائه می‌دهد که در 24 آوریل 2020 توسط الیزابت گاسیوروسکی دنیس منتشر شده است. آیا به دنبال جدیدترین شیوه های جذب نیروی کار هستید؟نیازی به جستجو نیست! ایزو 10018 از گروه استاندارهای کنترل کیفیت در سال 2020 منتشر شده است،نویدی برای ایجاد تحول، حتی برای خلاق‌ترین سازمان‌ها است. با استفاده از استاندارد ایزو 10018می‌توانید روش‌های ترغیب افراد به اشتغال در سیستم مدیریت کیفیت، تقویت مشارکت و صلاحیت آن‌هارا در سیستم بیاموزید!

اشتغال افراد، در اصل تعهد عاطفی آن‌ها به سازمان و اهداف آن است. آن‌ها فقط برای کسب درآمد، پرداخت چک‌هایشان و یا برای ارتقاء شغلی بعدی خود کار نمی‌کنند، بلکه انرژی خود را در راستای اهداف سازمان قرار می‌دهند. اینجاست که ایزو 10018 می‌تواند در سازمان تمایز ایجاد کند.

کاربرد ISO 10018

ایزو 10018راهنمایی برای اشتغال مردم،راهنمای ترغیب افراد به مشارکت، تشویق کارکنان به بهره‌گیری از سیستم‌های مدیریت کیفیت و درک ارتباط آن‌ها با کار روزانه خود است که پیاده‌سازی صحیح آن، می‌تواند امری دشوار باشد.استاندارد جدید ایزو نکات کاربردیزیادی برایاشتغال کارکنان ارائه می‌دهد. استاندارد ایزو 10018، با تمرکز بر ادغام بهتر استراتژی‌های تعامل، چارچوبی برای افزایش مشارکت و شایستگی افراد در درون سازمان فراهم می‌کند و سبب ارزشمندی آن‌ها می‌شود.

طبق گفته John J. Guzik، مسئول هماهنگی گروه کاری مشترک برای راهنمای ترغیب افراد به مشارکت و همکاری، استاندارد ISO 10018 مکملی برای استاندارد ISO 10015، مدیریت کیفیت، راهنمای مدیریت صلاحیت و توسعه انسانی است. این دو استاندارد بین‌المللی قدم‌های کاربردی برای پیروی، پذیرش و اقدام، به مدیران و رهبران سازمان ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان می‌کند، صلاحیت و توسعه کارکنان بایدیک جنبه جمعی از سازمان باشد و نه فقط برای افراد خاص. افراد بایددرک صحیحی از ارتباط بین کار فعلی خود و اینکه چگونه آموزش‌های بعدی می‌تواند فرصت‌های بیشتری را در سازمان ایجاد کند،داشته باشند.اگر افرادآگاه باشندکه سازمانشان از طریق آموزش و سایر مسیرهای شغلی در توسعه مهارت‌های آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، احساس تعاملی سازنده با سازمان خواهند داشت.

کاربرد ISO 10018

هدف استاندارد ایزو 10018

با توجه به توضیحانی که تا این‌جا ارائه دادیم، چه سازمان‌هایی می‌توانند سود ببرند؟ استاندارد ایزو 10018 صرف‌نظر از اندازه، نوع یا فعالیت، برای هر سازمانی قابل اجرا است. استاندارد ایزو 10018 با هدف هم‌سطح‌سازی اصول مدیریت کیفیت با کارکنان، به گونه‌ای طراحی شده است کهبه طور مرتب به اصول آن مراجعه می‌شود تا از توزیع آن در میان کارکنان اطمینان حاصل کند و قابلیت استناد در تمام شرایط را داشته باشد.

دیدگاه ISO 10018 به افراد در سازمان

اصطلاح اشتغال حدود چند دهه است که به عنوان یکی از اصطلاحات متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بسیاری از سازمان‌ها و مدیراناز معنی دقیق آن مطلع نیستند. ایزو 10018تعاریف روشنی در رابطه با نحوه ارتباط اشتغال با کارمندان یک سازمان و چگونگی تقویت درگیری و شایستگی آن‌ها در سازمان ارائه می‌دهد.تعامل با مردم به معنای چیزی بیشتر از حضور به عنوان یک کارمند در سازمان است. این بدان معنی است که می‌توانیدبا داشتن سهم فعال، احساس ارزشمند بودن کنید و به نتایج باکیفیت برای سازمان دست پیدا کنید.

واقعیت این است که کارکنان با مشغله زیاد در محیط کار احتمالاً در موفقیت کارفرمای خود نقش موثری دارند. سازمان‌هایی که در قرن بیست و یکم موفق هستند، مهارت افراد خود را در 85 درصد از کل دارایی‌های خودحساب می‌کنند. افراد ممکن است در سازمان به عنوان (دارایی نامشهود) تعریف شوند زیرامانند کارخانه‌ها، ماشین‌آلات یا محصولات به راحتی از نظر مالی قابل محاسبه نیستند، اما با این وجود همین افراد هستند که در صورت احساس احترام و دریافت حس حمایت از سازمان، مدت بیشتری در شغل خود خواهند ماند و به‌طور جدی کار می‌کنند تا فعالانه به بهبود سیستم‌ها و خروجی‌های سازمان کمک کنند.

راه های ارتباطی
ازما مشاوره رایگان دریافت کنید!
با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.
فرم دریافت مشاوره رایگان
با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مشتریان ما

ثبت درخواست