رفتن به محتوا

مدیریت محیط زیست

خانه » وبلاگ » مدیریت محیط زیست
مدیریت محیط زیست :  تاثیر تغییرات آب و هوا

مدیریت محیط زیست :  تاثیر تغییرات آب و هوا

 اولین استاندارد بین المللی برای تاثیر تغییرات اقلیمی منتشر شد

در حالی که برخی از بزرگترین شرکت های جهان ارزش مخاطرات اقلیمی را برای کسب و کار خود در حدود یک تریلیون دلار ارزش گذاری می کنند، تاثیر تغییرات اقلیمی را نمی توان نادیده گرفت. مدیریت محیط زیست در کسب و کارها نیاز به انطباق دارند و یک استاندارد جدید به تازگی انتشار یافته است تا به آنها کمک کند.

مدیریت محیط زیست در تغییرات شدید آب و هوا، افزایش دما و انتشار گازهای گلخانه ای و تمام  جنبه هایی از تغییرات آب و هوایی است که می توانند بر کسب و کار تاثیر بگذارند ، خود را نشان می دهد.. گزارش اخیر کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (UNFCCC) نشان داد که گروهی از بزرگترین شرکت های جهان که مجموعا حدود 17 تریلیون دلارآمریکا ارزش دارند، هزینه های مربوط به تغییرات اقلیمی به کسب و کار خود تقریبا 1 تریلیون دلار برآورد کرده اند.

از طرف دیگر، آن‌ها به دستاوردهای بالقوه از فرصت‌های کسب ‌وکار در بیش از دو برابر ارزش می‌نهند.
داشتن طرح‌های محکم برای انطباق با تغییر آب و هوا، کلید موفقیت کسب ‌وکار است.

ISO 14090، انطباق با تغییرات اقلیمی – اصول، الزامات و دستورالعمل ها، هدف آن کمک به سازمان ها در ارزیابی تاثیرات تغییرات آب و هوا می باشد و طرح هایی را برای انطباق موثر ارائه می دهد.

انطباق با تغییرات آب و هوایی- اصول، الزامات و دستورالعمل‌ها اولین استاندارد ایزو در این حوزه است و هدف از آن کمک به سازمان‌ها در ارزیابی اثرات تغییرات آب و هوایی و تعیین هدف برای انطباق موثر است. هم‌چنین این استاندارد به آنها در تعیین و مدیریت ریسک و تصاحب فرصت‌هایی که تغییرات آب و هوایی می‌تواند به همراه داشته باشد، کمک می‌کند.
این به آنها کمک می کند تا ریسک ها را شناسایی و مدیریت کنند، و همچنین فرصت هایی را که ممکن است تغییرات آب و هوایی را به همراه داشته باشد، را ثبت کنند.
این چارچوبی را ارائه می دهد که سازمان ها را قادر می سازد تا در هنگام طراحی و اجرای سیاست ها، راهبرد ها، برنامه ها و فعالیت ها توجه مناسب به تغییرات آب و هوا داشته باشند.

ISO 14090:2019 اصول، الزامات و دستورالعمل‌های تطبیق با تغییر آب و هوا را مشخص می‌کند. این شامل ادغام سازگاری در درون یا سرتاسر سازمان، درک اثرات و عدم قطعیت و چگونگی استفاده از آن‌ها برای اطلاع‌رسانی به تصمیمات است.

این سند بدون توجه به اندازه ، نوع و ماهیت ،واحدهای محلی ، منطقه‌ای ،بین‌المللی، واحدهای تجاری ، واحدهای صنعتی ،واحدهای مدیریت منابع طبیعی قابل ‌اجرا است.
این سند می‌تواند از توسعه بخش، جنبه – یا عناصر – خاص – تطبیق با استانداردهای تغییرات اقلیمی و آب و هوایی پشتیبانی کند.
ساختار استاندارد ISO14090 :2019( تغییرات اقلیمی ) به صورت زیر می باشد.

ـ پیش برنامه ریزی
ـ ارزیابی تأثیرات از جمله فرصت ها؛
ـ برنامه ریزی انطباق
ـ پیاده سازی و اجرا
ـ پایش و ارزیابی
ـ گزارشات و ارتباطات

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.