رفتن به محتوا

دانلود متن فارسی ISO 17065:2012

خانه » وبلاگ » دانلود متن فارسی ISO 17065:2012
دانلود ایزو 17065

ISO )سازمان بین المللی استاندارد) IEC (کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی) سیستم استانداردسازی تخصصی جهانی را تشکیل می‌دهند. این سازمان همراه با کمیته تخصصی ارزیابی فنی و انطباق خود (CASCO)، استانداردها و راهنماهای بین‌المللی را توسعه می‌دهد که هم به نفع سازمان تحت انطباق و هم به‌نفع مشتریانش است. یکی از تأییدیه‌های سازمان ایزو، ISO/IEC 17065:2012 است. در ادامه جوانب گوناگون این ایزو را با همدیگر بررسی خواهیم کرد و در پایان هم شما می‌توانید اقدام به دانلود ایزو 17065 کنید.

ایزو 17065 چیست؟

گواهینامه ISO 17065 صلاحیت یک نهاد اعتباربخشی را در ارائه گواهی برای کیفیت محصولات، فرآیندها و خدمات تضمین می‌کند. اما سوال این است که اعتباربخشی به چه محصولات، فرآیندها و خدماتی اشاره دارد؟

  • محصول: شامل یک نتیجه فرآیند، مانند نرم افزار، سخت افزار، یا هر سرویس یا مواد پردازش شده است.
  • خدمات: نتیجۀ نامشهودِ حداقل یک فعالیت که در ارتباط با یک تأمین‌کننده و یک مشتری انجام می‌شود.
  • فرآیند: شامل فعالیت‌های مرتبط با یکدیگر است که ورودی‌ها را به خروجی تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، فرآیندهای تولید، فرآیندهای مهندسی جوش و فرآیندهای تولید مواد غذایی.

اعتبار سنجی ISO 17065 باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در بین همه طرف‌های ذی‌نفع در مورد کیفیت محصول و انطباق آن با تمام استانداردهای نظارتی می‌شود. این گواهینامه برای سازمان‌های مختلف مفید است، از جمله:

  • مشتریان نهادهای صدور گواهینامه
  • مقامات دولتی
  • مصرف‌کنندگان و سایر اعضای عمومی
  • سازمان‌های غیر دولتی

مسلما اگر این گواهینامه بتواند تمام سطوح فوق را پوشش دهد، می‌تواند باعث تغییرات اساسی و توسعه‌محور در تمام سطوح سازمان شود.

مزایای گواهینامه ISO 17065

مزایای گواهینامه ISO 17065

اعتبار سنجی ISO 17065 مزایایی را هم برای سازمان معتبر و هم برای مشتریانش فراهم می‌کند. برخی از مزایای عملی گواهینامه عبارتند از:

  • عملیات صدور گواهینامه، کارایی، اثربخشی و بهره‌وری سازمان مورد تأیید را بهبود می‌بخشد.
  • ارائه‌دهندگان اعتبارسنجی را در مورد صلاحیت آنها در اجرای انطباق و صدور گواهینامه‌ها مطلع می‌کند.
  • دستورالعمل‌های آن مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و نگهداری سوابق را بهبود می‌بخشد.
  • با افزایش اعتماد و اطمینان مشتریان به گواهینامه، مزیت رقابتی را برای شرکت فراهم می‌کند.
  • شهرت سازمان‌های صدور گواهینامه را ایجاد می‌کند و به‌رسمیت‌شناختن و اعتبار در بازار جهانی فراهم می‌کند.
  • افزایش اعتماد به نهاد صدور گواهینامه و صلاحیت ممیزان مسئول صدور گواهینامه سیستم‌های مدیریت.

همه این نکات می‌تواند نشان دهد که یک سازمان معتبر که اقدام به اخذ ایزو 17065 می‌کند، دارای مزیت رقابتی متمایز نسبت به رقبای خود است.

فرآیند اعتبار‌سنجی ISO 17065

فرآیند اعتبار‌سنجی ISO 17065

برنامه اعتباربخشی ISO 17065 استانداردهایی را برای کلیه فعالیت‌های ارزیابی انطباق، از جمله نهادهای اعتباربخشی که خدمات، محصولات و فرآیندها را تأیید می‌کنند، ارائه می‌دهد. همه صاحبان یا ذی‌نفعان طرح، از جمله مقامات نظارتی، انجمن‌های صنعتی و نهادهای ارزیابی انطباق، باید قبل از دریافت گواهینامه، یک فرآیند اعتباربخشی چند مرحله‌ای را طی کنند.

الزامات گواهینامه ISO 17065

الزامات عمومی: شامل موارد حقوقی و قراردادی، موافقت‌نامه‌های صدور گواهینامه، استفاده از مجوز و گواهی‌ها، نکات بی‌طرفی، شرایط بدون تبعیض و توافق‌نامه‌های محرمانه است.

الزامات ساختاری: در اینجا سازمان‌ها موظفند اطلاعاتی در مورد اختیارات و مسئولیت‌های پرسنل خود در حوزه‌های مختلف ارائه دهند. علاوه‌بر‌این، الزامات ساختاری شامل سیاست‌ها و اصولی برای حفظ بی‌طرفی در فعالیت‌های صدور گواهینامه است.

منابع مورد نیاز: سازمان‌ها را ملزم می‌کند که اطلاعاتی در مورد پرسنل سازمان صدور گواهینامه و مسئولیت‌ها و وظایف آنها در طول فرآیندهای اعتباربخشی ارائه دهند. علاوه‌بر‌این، یک نهاد صدور گواهینامه موظف است در حین انجام فعالیت‌های ارزیابی با استفاده از منابع داخلی یا خارجی، تمامی الزامات استانداردهای بین المللی قابل‌اجرا را مطابق با طرح صدور گواهینامه رعایت کند. سازمان‌ها باید از مواد/سند مرجع استانداردهای زیر برای اجرای انطباق پیروی کنند:

  • ISO/IEC 17025  برای تست و کالیبراسیون
  • ISO/IEC 17020  برای بازرسی
  • ISO/IEC 17021  برای ممیزی سیستم مدیریت کیفیت (QMS) یا گواهینامه سیستم

الزامات فرآیند: شامل الزامات مربوط به طرح‌های صدور گواهینامه سازمان صدور گواهی، الزامات درخواست، فرآیندهای بررسی، ارزیابی، تصمیم‌گیری صدور گواهینامه و مستندات، نظارت، و شکایات و تجدیدنظر.

الزامات سیستم مدیریت: حاوی اطلاعاتی در مورد وظایف مورد نیاز برای حفظ یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) در سازمان و دارای الزامات سیستم مدیریت است.

حالا با خیال راحت می‌توانید اقدام به دانلود متن فارسی ایزو 17065 کنید. فقط یادتان باشد پس از دانلود استاندارد 17065 کار شما شروع می‌شود چرا که نیاز است درباره این ایزو و ارتباط آن با سازمان خود ارزیابی‌های لازم را انجام دهید و در مورد آن تصمیم‌گیری‌های لازم را اجرا کنید. در ضمن دانلود استاندارهای ایزو موردنیاز شما در تمام حوزه‌ها از طریق کیو سی بی عملی خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.