ISO 10018:2020 : استاندارد جدید ایزو نکات کاربردی را برای  اشتغال کارکنان ارائه می‌دهد

آیا به دنبال جدیدترین شیوه های جذب نیروی کار هستید؟ نیازی به جستجو نیست!

 

ISO 10018:2020   نویدی برای ایجاد تحول، حتی برای خلاق‌ترین سازمان‌ها است. با استفاده از این استاندارد روش‌های ترغیب افراد به  اشتغال در سیستم مدیریت کیفیت و همچنین تقویت مشارکت و صلاحیت آن ها در این سیستم را بیاموزید! اشتغال  افراد در اصل تعهد عاطفی آن‌ها به سازمان و اهداف آن است. آنها فقط برای  کسب درامد و پرداخت چک هایشان یا فقط برای ارتقاءهای شغلی  بعدی کار نمی کنند ، بلکه انرژی خود را در  راستای اهداف سازمان قرار می دهند . اینجاست که ISO 10018 می تواند تمایز  ایجاد کند.

 

 

ISO 10018:2020    راهنمایی برای   اشتغال مردم ، راهنمای ترغیب افراد به مشارکت و اشتغال ، تشویق کارکنان به بهره‌گیری از سیستم‌های مدیریت کیفیت و درک ارتباط آنها با کار روزانه خود، می‌تواند امری دشوار باشد.

 

 

 

استاندارد جدید ایزو نکات کاربردی را برای اشتغال  کارکنان ارائه می‌دهد.

با تمرکز بر ادغام بهتر استراتژی های تعامل ، استاندارد چارچوبی را برای افزایش مشارکت و شایستگی افراد در درون سازمان فراهم می کند و سبب ارزشمندی آن ها می شود.

 

 

John J. Guzik ، هماهنگ کننده گروه کاری مشترک برای راهنمای ترغیب افراد به مشارکت و همکاری (ISO/TC 176/SC 3/JWG 21) ، میگوید استاندارد   ISO 10018  مکمل ISO 10015:2019، مدیریت کیفیت راهنمای مدیریت صلاحیت و توسعه انسانی است. هر دو استاندارد بین‌المللی قدم‌های کاربردی را برای پیروی، پذیرش و اقدام به مدیران و رهبران ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 او خاطرنشان می کند که صلاحیت و توسعه کارکنان باید یک جنبه جمعی از سازمان باشد و نه فقط برای افراد خاص. افراد باید ارتباط بین کار فعلی خود و اینکه چگونه آموزش های بعدی می تواند فرصت های بیشتری را در سازمان ایجاد کند ، را  ببینند. که  اگر  درک کنند که سازمانشان از طریق آموزش و سایر مسیرهای شغلی در مهارت های  ان ها سرمایه گذاری می کند ، احساس تعامل خواهند کرد.”

 

 

 

بنابراین چه سازمان هایی می توانند سود ببرند؟ ایزو 10018 صرف نظر از اندازه ، نوع یا فعالیت آن برای هر سازمان قابل اجرا است . این استاندارد با هدف هم سطح سازی اصول مدیریت کیفیت با کارکنان، به گونه ای طراحی شده است که به طور مرتب به انها مراجعه شود که نه تنها به توزیع آن در میان کارکنان اکتفا نگردد و مرتبا مورد استناد واقع شود و برای جمع آوری گرد و غبار در قفسه ها بی استفاده قرار نگیرد.

 

 

اصطلاح ” اشتغال ” حدود چند دهه است که وجود دارد و از اصطلاحات متداول استفاده شده است ، اما بسیاری از سازمان ها و مدیران کاملاً مطمئن نیستند که به چه معنی است.  ISO 10018تعاریف روشنی در رابطه با نحوه ارتباط آن با کارمندان در یک سازمان و چگونگی تقویت درگیری و شایستگی آنها در آن سازمان ارائه می دهد. “تعامل با مردم به معنای چیزی بیشتر از حضور به عنوان کارمند است. این بدان معنی است که می توانید یک سهم فعال ، احساس ارزشمند بودن و دستیابی به نتایج با کیفیت برای سازمان خود داشته باشید.

 

 

واقعیت این است ، کارکنان با مشغله زیاد در محیط کار احتمالاً در موفقیت کارفرمای خود نقش دارند. ارائه دهنده آموزش های  آنلاین eduCBA گزارش می دهد  سازمان هایی که در قرن بیست و یکم موفق هستند ، مهارت افراد خود را در 85 درصد از کل دارایی های خود  حساب می کنند.

افراد ممکن است به عنوان “دارایی نامشهود” تعریف شوند به این دلیل که به راحتی از نظر  مالی مانند کارخانه ها ، ماشین آلات و یا محصولات به حساب نمی آیند ، با این وجود همین افراد هستند که در صورت احساس احترام و حمایت از سازمانهایشان  مدت بیشتری در شغل خود خواهند ماند و به طور جدی کار می کنند تا فعالانه به بهبود سیستم‌ها و خروجی‌های سازمان‌ها کمک می‌کنند.

 

 

منبع : سایت ایزو

گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی