رفتن به محتوا

ISO 22301:2012

ISO 22301:2012

ISO 22301:2012 امنیت اجتماعی – سیستم‌های مدیریت مداوم کسب‌وکار – الزامات

ISO 22301:2012الزامات لازم را برای برنامه ریزی، ایجاد، پیاده سازی، کار، نظارت، بررسی، نگهداری و به طور مستمر بهبود سیستم مدنی مستند برای محافظت در مقابل، کاهش احتمال وقوع، آماده سازی، پاسخ دادن و بازیابی از حوادث مخرب در زمانی که بوجود می‌آیند، را مشخص می‌کند.
الزامات مندرج در استاندارد امنیت اجتماعی – سیستم مدیریت مداوم کسب و کار( ISO 22301: 2012 ) برای همه سازمانها یا بخشی از آنها، صرف نظر از نوع، اندازه و ماهیت سازمان است. میزان استفاده از این الزامات بستگی به محیط کاری و پیچیدگی سازمان دارد.

این استاندارد بین المللی لازم برای ایجاد و مدیریت یک سیستم مدیریت مداوم تداوم کسب و کار (BCMS) را مشخص می کند.

BCMS بر اهمیت موارد زیر تاکید می کند.

– درک نیازهای سازمان و ضرورت ایجاد خط مشی و اهداف مديريت تداوم کسب و کار
– اجرای و کنترل عملیات کنترل و اقدامات برای مدیریت یک قابلیت کلی سازمان برای مدیریت حوادث ناگوار
– نظارت و بررسی عملکرد و اثربخشی BCMS
– بهبود مستمر بر اساس اندازه گیری عینی.

ایزو ۲۲۳۰۱ برای تجارت و کسب ‌وکار شما

وقتی یک کسب ‌وکار با خطر قطع ناگهانی عملیات‌های خود مواجه می‌شود, واکنش سریع و موثر کلید بقای آن است. شرکت مواد غذایی Tan Seng Kee Foods Pte Ltd. مستقر در سنگاپور با مسئولیت محدود منتظر فاجعه نماند , بلکه برای مدیریت تداوم کسب‌وکار ایزو امنیت اجتماعی – سیستم‌های مدیریت مداوم کسب‌وکار) (ISO 22301 استفاده کرد. امروزه, شرکت حتی برای بدترین شرایط هم آماده است.

به هر حال فاجعه ها می‌توانند اتفاق بیفتند. این گستره‌ای از فجایع طبیعی در مقیاس بزرگ و اقدامات تروریستی برای حوادث مرتبط با فن‌آوری و حوادث محیطی هستند. علل خطرات ممکن است متفاوت باشند – چه سهل‌انگاری انسان, بدخواهی و یا بلایای طبیعی, اما احتمال (و جدیت آن‌ها) کم ‌تر واقعی نیست.

این تهدیدات غیر منتظره و به طور بالقوه ویرانگر، شرکت صنایع غذایی سنگاپور Tan Seng Kee Foods Pte Ltd. (TSK را به منظور اعمال مدیریت مداوم (BCM) بر اساس ISO 22301 منجر شد. مدیر اجرایی TSK، ریموند تان،. هم اکنون می‌تواند تهدیدات بالقوه این شرکت را شناسایی کرده و از عملکرد و اعتبار آن و همچنین منافع سهامداران آن در مورد حملات با فاجعه محافظت کند در اینجا او با راهنمایی، درس های آموخته و دیگر چیزهای مفید را با ما به اشتراک می گذارد.

دلایل اجرای استاندارد ISO 22301 امنیت اجتماعی – سیستم‌های مدیریت مداوم کسب‌وکار در سازمان شما چیست ؟

ریموند تان می گوید: ما می‌خواستیم تیم خود را با آمادگی عملیاتی در شرایط اضطراری، از تولید و تدارکات به فجایع طبیعی و شکست فن‌آوری تجهیز کنیم. ما معتقدیم که دستیابی به این قابلیت رقابت ما را به عنوان یک تامین‌کننده ارجح افزایش خواهد داد و به مشتریان در هنگام انجام کسب‌وکار با ما آرامش می‌دهند.
برای مثال، یک وضعیت خطرناک اخیر را زمانی که شاخص های آلاینده ها به شدت افزایش یافت را در نظر بگیرید. در عرض چند ساعت، ما قادر به اقدام و اجرای اقدامات احتیاطی، از جمله توزیع ماسک‌های پزشکی برای محافظت از سلامتی و رفاه همکاران خود بودیم. این یک آزمایش برای پاسخگویی عملیاتی ما به موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده بود.

شرکت ما عملکردهای حیاتی کسب ‌وکار را شناسایی کرده و یک استراتژی برای حفظ “کسب‌وکار طبق معمول” در صورت یک حادثه بزرگ ایجاد کرده‌است. ما پرسنل را با شایستگی‌های مرتبط برای تقویت روند ارتجاعی و افزایش اعتماد در میان بخش‌های مختلف توانمند کردیم. این فرآیند به ما فرصت می‌دهد تا به طور مداوم کارکنان (و کارکنان) را بشناسیم که چگونه واکنش می دهند و از رویدادهای مهم بازیابی شوند، فعالیت‌های تجاری بحرانی خود را ازسر بگیرند و بازگشت به عملیات‌های عادی را تسریع کنند.

پیشرفت‌های دیگر شامل یک طرح اضطراری آتش‌نشانی و اقدامات متعدد مقرون ‌به‌صرفه و خلاقانه است که به ما اجازه می‌دهد به طور مناسب در مواجهه با فاجعه واکنش نشان دهیم.

به شرکت‌های دیگر چه توصیه‌ای می‌کنید که درباره اجرای ISO 22301:2012 امنیت اجتماعی – سیستم‌های مدیریت مداوم کسب‌وکار فکر کنند ؟

هر کسب و کار با مجموعه ای از اهداف خود منحصر به فرد است. با این حال، در همه موارد، مدیریت باید در مورد انگیزه خود بسیار آگاه باشد و همچنان متعهد به موفقیت آن باشد.
در سازمان ما, زمان و تلاش زیادی در تحلیل تاثیر کسب‌وکار و ارزیابی ریسک, به ویژه در بخش‌های آموزش, ارتباط و اهمیت آمادگی عملیاتی در شرایط اضطراری سرمایه‌گذاری شده‌است. یکی از چیزهایی که مفید بود انتخاب قهرمانان مناسب برای هر بخش بود.

هدف کلیدی دیگر تشویق فرهنگ آمادگی بود. برای مثال، ما تلاش‌های ویژه‌ای را در ارتباطات کارکنان خود برای تضمین خرید شرکت در تمام سطوح، از مدیریت ارشد تا پایین ترین کارمند، انجام دادیم.
آیا شرکت های کوچک یا بزرگ می توانند این استاندارد را پیاده سازی کنند؟ آیا پیشنهاد می کنید به شرکت های بزرگ و کوچک مانند شما استاندارد امنیت اجتماعی – سیستم‌های مدیریت مداوم کسب‌وکار را پیاده سازی کنند و راه شما را ادامه دهند ؟

بله! بدیهی است پروژه‌ای با این ماهیت برای شرکتی کوچک مانند ما کار آسانی نیست. بااین حال, این مزیت رقابتی را به ما می‌دهد. این پروژه می‌تواند به افزایش انعطاف پذیری و پاسخ به وقوع اختلالات عملیاتی از جمله ریسک همه گیر کمک کند. این استاندارد برای همه کسب و کارها وشرکت‌های کوچک و متوسط تا شرکت های بزرگ چند ملیتی قابل کاربرد است.

راه های ارتباطی
ازما مشاوره رایگان دریافت کنید!
با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.
فرم دریافت مشاوره رایگان
با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مشتریان ما

ثبت درخواست