ISO 24179:2020 مدیریت منابع انسانی – معیارهای ایمنی و بهداشت شغلی :استاندارد جدید ایزو برای معیارهای ایمنی و بهداشت شغلی به تازگی منتشر شده است.
منتشرشده در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط Clare Naden
حدود ۷۸/۲ میلیون نفر هر ساله در اثر حوادث ناشی از کار یا بیماری جان خود را از دست می دهند ، و بالای صدها میلیون نفر دچار جراحت می شوند.
بنابراین هزینه برای تمام جامعه بسیار زیاد است ، زیرا موجب ایجاد قوانین مربوطه و سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه بهداشت و ایمنی شغلی می شود. اما از کجا می دانید چنین اقداماتی واقعاً چقدر خوب عمل می کنند؟
ISO / TS 24179 ، مدیریت منابع انسانی – معیارهای سلامت شغلی و ایمنی شغلی، اولین سری از مجموعه بزرگی از مشخصات فنی (TS) و اسناد راهنمایی برای ارائه مقیاسهای قابلمقایسه برای گزارش داخلی و خارجی در مدیریت منابع انسانی است.
ISO 24179:2020 – مدیریت منابع انسانی
این سند عناصر بهداشت سازمانی ، ایمنی و رفاه را توصیف می کند. این سند فرمول اقدامات قابل مقایسه برای گزارشگری داخلی و خارجی را ارائه می دهد.
این استاندارد به طور خاص به داده های ایمنی و بهداشت شغلی مربوط می شود و مواردی را که باید هنگام تفسیر آنها در نظر گرفت برجسته می کند. این ، به نوبه خود ، نه تنها به تصمیم گیری در مورد مداخلات مناسب کمک می کند بلکه در هنگام گزارش این موارد به ذینفعان خارجی ، مانند قانون گذاران و سرمایه گذاران نیز مفید خواهد بود.
TS مناطقی مانند زمان از دست رفته در اثر صدمات ناشی از کار ، حوادث و بیماری ها ، تعداد حوادث ، میزان افرادی که در زمینه بهداشت و ایمنی شغلی آموزش دیده اند و موارد دیگر را پوشش می دهد. این کار به نشان دادن مقایسهها در طول زمان و نیز در مقابل اهداف و صنعت یا انتظارات سازمانی کمک میکند.
ISO 24179:2020 – مدیریت منابع انسانی
Neil McCormick ، مشاور گروه کاری متخصصان توسعه دهنده ISO / TS 24179 ، گفت که هدف این مجموعه از استانداردها اندازه گیری پشتیبانی از استفاده موثر از ISO 30414 ، مدیریت منابع انسانی – دستورالعمل های گزارش سرمایه داخلی و خارجی و سایر استانداردهای مرتبط می باشد .
در حال حاضر ما در حال توسعه مشخصات هستیم که حدود 70 معیار مختلف از جمله بهره وری ، هزینه ها ، استخدام ، تحرک و گردش مالی و سایر موارد را پوشش می دهد. آنها ابزار مفیدی برای سازمانها جهت بهبود بهرهوری، برآورده کردن الزامات نظارتی و داشتن یک تصویر واضحتر از عملکرد آنها در بسیاری از زمینهها به منظور ایجاد مناسبترین تصمیمات برای شرکت و کارمندان آن خواهند بود.”
سایر مشخصات فنی آینده این مجموعه شامل رعایت اصول اخلاقی ، هزینه ها ، تنوع ، رهبری ، فرهنگ سازمانی ، مهارت ها و توانایی ها ، و در دسترس بودن نیروی کار خواهد بود.
ISO 30414 رهنمودهایی را در زمینه های اصلی زیر برای گزارش سرمایه انسانی ارائه می دهد:
– رفتار و اخلاق
– هزینه ها
– تنوع
– رهبری؛
– فرهنگ سازمانی؛
– سلامت سازمانی ، ایمنی و رفاه
– بهره وری؛
– استخدام ، تحرک و گردش مالی ؛
– مهارت ها و توانایی ها ؛