ISO 26000 - استاندارد مسئولیت اجتماعیReviewed by مدیریت سایت on Apr 21Rating:

ISO 26000 استاندراد مربوط به مسئولیت اجتماعی

ISO 26000 : بنگاه ها و سازمان ها در خلا و فضای بسته کار نمی کنند. رابطه آن ها با جامعه و محیط زیستی که در آن کار می کنند عامل مهم و بحرانی در ادامه ی عملکرد بهینه آن ها می باشد.
این رابطه هم چنین یک عامل در اندازه گیری عملکرد آنها می باشد که دارای اهمیت روز افزون تری است. ایزو  مسولیت اجتماعی 26000 به بنگاه ها و سازمان ها راهنمایی های لازم برای عملکرد مسئولانه اجتماعی می دهد.

این بدان معنی است که عملکرد با رعایت اصول اخلاقی و شفاف، سلامت و رفاه اجتماعی را به ارمغان می آورد.

 

 

اصول  استاندارد  مسولیت اجتماعی ISO 26000 برای سازمان ها :

کمک به سازمان ها در جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی آن ها؛
تأمین راهنماهای عملی در جهت مسئولیت اجتماعی؛
اجرایی نمودن مسئولیت اجتماعی؛
شناسایی و درگیر نمودن گروه های ذینفع؛
افزایش اعتبار گزارش های مربوط به مسئولیت پذیری اجتماعی؛
تأکید بر نتایج عملکرد و ارتقا؛
ترویج اصطلاحات عمومی در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی؛
کاهش تضادها و افزایش هماهنگی بین المللی از طریق تشکیل کمیسیون های و مجامع گوناگون؛
تأکید بر بهبود ها و نتایج عملکرد؛
همراه شدن با سایر مدارک و استانداردهای بین المللی؛
ارتقای واژه شناسی رایج در گزارشگری اجتماعی؛
افزایش رضایت و اطمینان مشتری؛

تهیه و ترجمه : الهه تقی زاده – منبع: سایت ایزو