رفتن به محتوا

مدیریت بهره وری آب – ISO 46001:2019

مدیریت بهره وری آب – ISO 46001:2019

در حالی که برخی از نقاط جهان از آب شیرین استفاده می کنند ، برخی دیگر با خشکسالی جدی روبرو هستند. از این گذشته ، تنها بخشی از آب شیرین جهان برای استفاده و نوشیدن برای ما در دسترس است ، زیرا بقیه در دریا هستند یا به صورت یخچال های طبیعی موجود هستند .

از آنجا که جمعیت جهان همچنان به این عرضه محدود فشار می آورد ، تنها راه حل، کارآمدتر بودن با انچه که در دسترس داریم است و تنها یک استاندارد بین المللی جدید برای کمک به آن منتشر شده است.
آب در بسیاری از نقاط جهان به یک کالای کمیاب تبدیل شده است. دلایل آن متنوع است ، تغییر آب و هوا یکی از محرک های اصلی میباشد. سایر عوامل اصلی شامل مصرف انسان و رشد روشهای پر آب در تولیدات و کشاورزی است.

طبق آمار سازمان ملل متحد طی صد سال گذشته، استفاده از آب در سراسر جهان دو برابر جمعیت جهان افزایش‌یافته است و این بدان معنا است که هفتصد میلیون نفر به علت کمبود آب، آواره خواهند شد.

چون نمی توانیم بیش از این تولید داشته باشیم ، تنها راه حل این است که از آن چه داریم استفاده ی کارامدتری داشته باشیم.

مدیریت بهره وری آب

ISO 46001، سیستم های مدیریت بهره وری آب

– الزامات و راهنمایی برای استفاده ، با هدف کمک به سازمان ها در ابعاد مختلف و وضع موجود بهره وری بیش تری دارد.

ISO 46001 ، از طریق یک چارچوب و راهنمایی روشن در مورد مدیریت بهره وری آب

روش ها و ابزارهایی را برای ارزیابی و محاسبه مصرف آب و همچنین راه هایی برای شناسایی و اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف آب ارائه می دهد

به این ترتیب، کاربران استاندارد مستقیماً به هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد6 SDG (آب سالم و بهداشت) کمک خواهند کرد که به دنبال تضمین دسترسی و مدیریت پایدار آب و بهداشت برای همه هستند.

مدیریت بهره وری آب

تا سال ۲۰۳۰ بهره وری در مصرف آب را در کلیه بخش ها به میزان قابل توجهی افزایش داده و تامین آب شیرین برای رفع کمبود آب اطمینان حاصل کرده و به میزان قابل توجهی تعدادافرادی که از کمبود آب رنج می برند کاهش می یابد.
ISO 46001 با الهام از کارهایی که برای توسعه استاندارد ملی در سنگاپور انجام داده است ، یکی از اولین نوع در جهان برای کمک به سازمان ها با از استفاده از یک سیستم مدیریت بهره وری آب است.

خانم Wai Cheng Wong ، مهندس ارشد بخش شبکه آبرسانی PUB ، آژانس ملی آب سنگاپور ، کارگروه ISO است که ISO 46001 را توسعه داده و همچنین در استاندارد SS 577 سنگاپور کار کرده است. وی اظهار داشت: به عنوان یکی از پرفشارترین کشورهای جهان، مدیریت استفاده از آب صنعتی در سنگاپور از اولویت برخوردار بوده‌است، با توجه به اینکه بخش عمده تقاضای آب ما از بخش غیر بومی ناشی می‌شود که انتظار می‌رود بیشتر افزایش یابد. بنابراین، ما قویاً بر این باوریم که ایزو ۴۶۰۰۱ ابزار مهمی برای همه سازمان‌ها در سراسر جهان خواهد بود تا بهره ‌وری بیشتر و صرفه‌جویی در عملیات آن‌ها را به ارمغان بیاورد.

ISO 46001 توسط گروه کاری WG12 ، مدیریت بهره ‌وری آب، کمیته فنی ISO/TC 244، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین آب آشامیدنی، فاضلاب و سیستم‌های فاضلاب‌های سطحی، که دبیرخانه آن توسطAFNOR ، عضو ISO برای فرانسه برگزار می‌شود، توسعه داده شد.

راه های ارتباطی
ازما مشاوره رایگان دریافت کنید!
با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.
فرم دریافت مشاوره رایگان
با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مشتریان ما

ثبت درخواست