دوره آموزشی
مدیریت استراتژیک مطابق با ISO 9001 :2015
خانه » دوره های آموزشی » مدیریت استراتژیک مطابق با ISO 9001 :2015
تاریخ برگزاری :
13 دی 1401
شیوه برگزاری دوره :
آنلاین
مدت دوره :
یک روزه
شهریه دوره : 1200000 تومان

دوره مدیریت استراتژیک مطابق با استاندارد iso 9001 با هدف آشنایی با مفهوم و مراحل مختلف یک فرایند برنامهریزی استراتژیک، شناسایی و تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها و چگونگی شناسایی مزیت رقابتی برای هر کسبوکار در آکادمی کیوسیبی برگزار میشود. در عصر مدرن کلمه استراتژی به معنای طرح یک برنامهای کلی برای دستیابی به یک یا چند هدف بلندمدت است. مدیریت استراتژیک به فرآیند شناسایی، اجرا و مدیریت استراتژیهایی گفته میشود که مدیران برای رسیدن به اهداف و مقاصد سازمان خود انجام میدهند.
مخاطبان دوره مدیریت استراتژیک مدیران، کارشناسان، مشاورین و ممیزین سیستمهای مدیریتی ایزو هستند. قبل از اینکه دوره مدیریت استراتژیک کیوسیبی را معرفی کنیم، بهتر است اول دقیقتر با مفهوم مدیریت استراتژیک آشنا شویم.
مدیریت استراتژیک چیست؟
مفهوم دقیق مدیریت استراتژیک را میتوان، فرآیند مستمر برنامهریزی، نظارت، تجزیهوتحلیل و ارزیابی فعالیتهای یک سازمان دانست. مدیریت استراتژیک با تدوین و اجرای استراتژیهای مناسب یک چشمانداز روشن برای سازمان در جهت مواجهه با موارد قابلپیشبینی و غیرقابلپیشبینی ترسیم میکند که برای رسیدن به اهداف یک سازمان ضروری است.
مدیریت استراتژیک هنر توسعه، پیادهسازی و ارزیابی استراتژیهایی با کارکردهای مختلف است که به سازمانها اجازه دستیابی به اهدافشان را میدهد. دوره مدیریت استراتژیک به مدیران سازمان کمک میکند یک مسیر مشخص از شکلگیری تا اجرای استراتژی و نحوه رسیدن به اهداف را ترسیم کنند؛ همان چیزی که موجب میشود برنامههای بزرگ سازمان به برنامههای کوچکتر و قابلدستیابی تقسیم شوند و رسیدن به اهداف سازمان سادهتر شود.
هفت مرحله فرایند مدیریت استراتژیک این موارد هستند:
- هدفگذاری
- جمعآوری اطلاعات
- تجزیه و تحلیل وضعیت
- تدوین استراتژی
- اجرای استراتژی
- نظارت بر استراتژی
- تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصتها)
در دوره مدیریت استراتژیک مطابق با ISO 9001 :2015 بهطور کامل با این مراحل آشنا خواهید شد.
ایزو در مدیریت استراتژیک چه نقشی دارد؟
ایزوهای مرتبط با مدیریت استراتژیک تصمیمگیرندگان سازمان را وادار میکند در مورد سازمان، اهداف، رضایت مشتری، محصولات و خدمات، نیازها و انتظارات طرفهای ذینفع فکر کنند و درنهایت برنامهریزی استراتژیک خود را مطرح کنند. این استانداردها به اجرا و نظارت بر فرآیندهای پشتیبانی و عملیاتی لازم کمک میکنند. علاوهبراین، ایزو بهعنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک، مسیری را تعیین میکند تا سازمانها مجبور باشند، ساختار خود را بر اساس تعاریف سازمان، اهداف پیش رو، فعالیتهای ضروری و نیازهای شرکت، قدمبهقدم سازماندهی کنند و با مدیریت ریسک، بتوانند اقدامات پیشگیرانهای برای عبور از موقعیتهای مختلف بدون تحمل ضررهای مالی و تجاری داشته باشند.
استاندارد ISO 9001:2015 چیست؟
سیستم مدیریت کیفیت یا همان Quality Management System که بهاختصار QMS نامیده شده است، بهواسطه ایزو 9001، که یکی از انواع استاندارد های کنترل کیفیت است، تعریف میشود. چون ایزو 9001 اصول مدیریت کیفیت را مشخص میکند، به مشتریان این اطمینان را میدهد که شرکت با ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت مناسب، بهطورمداوم کیفیت محصولات و خدماتش را حفظ میکند و بهبود میبخشد.
یکی از راههای دستیابی به اطمینان مشتری پیروی از استاندارد ISO و دریافت گواهینامه ایزو ISO 9001:2015 است. ایزو 9001 تنها استانداردی است که الزامات واقعی را فهرست میکند و تنها موردی است که نیاز به تأییدیه دارد. بقیه اعضای خانواده ایزو 9000 فقط دستورالعملها و اطلاعات پشتیبانی را ارائه میدهند. برهمین اساس است که ایزو 9001 یکی از مهمترین اقدامات برای رسیدن به استانداردهای بینالمللی محسوب میشود.
محتوای دوره
سرفصلهایی که در دوره مدیریت استراتژیک مطابق با ISO 9001 :2015 پوشش داده میشوند، شامل موارد زیر هستند:
- آشنایی با مفهوم مدیریت استراتژیک
- آشنایی با فرآیند و مراحل مدیریت استراتژیک
- آشنایی با تجزیه و تحلیل مدیریت استراتژیک
- آشنایی با مزیت رقابتی و چگونگی شناسایی آن
- آشنایی با مفهوم مزیت رقابتی و چگونگی شناسایی آن
- آشنایی با تحلیلSWOT شامل (شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها برای کسبوکار)
- آشنایی با مفهوم و انواع استراتژی های رقابتی