تاریخ برگزاری :
3 اسفند 1401
شیوه برگزاری دوره :
آنلاین
مدت دوره :
یک روزه
شهریه دوره : 1200000 تومان

«مدیریت کیفیت» تضمینی است برای هماهنگ بودن، پایدار بودن و اطمینان از سازگاری کلیه خدمات و تولید محصولات در یک شرکت فعال و کارآمد؛ از سمت دیگر دوره ممیزی داخلی ایزو 9000 نیز تضمینی است بر رعایت اصول و پایه مدیریت کیفیت در سازمان و شرکتهای مختلف.
مدیریت کیفیت چیست و دوره ممیزی داخلی چه کمکی به آن میکند؟
شاخه مدیریت کیفیت تعیین میکند تا چه اندازه ابزار، خدمات و خروجی محصول در شرکت موردنظر مطمئن بوده و استانداردهای رایج و مطلوب کیفیت تا چه اندازهای رعایت شده است. در بحث رعایت اصول و در نتیجه رسیدن به مطلوبترین خروجی محصول و تولیدات باکیفیت، دستورالعملهایی مورد بحث است که باید تمام زیرشاخههای مدیریتی و اجرایی با نظر به این اصول، دائماً مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند. در این بین استانداردهای کنترل کیفیت که در دوره ممیزی داخلی نیز با آنها آشنا خواهید شد، بسیار حائز اهمیت هستند.
شما چه در سِمَت مدیر اجرایی یک کسب و کار باشید و چه در هیئت مدیره و یا موسس سازمان مربوطه، نیاز دارید تا با گذراندن دوره ممیزی داخلی و یادگیری اصول و مفاهیم اولیه مطلوبسازی، به پیشبرد اهداف خود کمک کنید. رابطه مستقیم و ویژه موفقیت و پیشرفت با مدیریت کیفیت امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. در واقع حوزه مدیریت کیفیت است که با برنامهریزی، رصد و حفظ سطح مطلوب کیفیت، به سازمان یا شرکت مربوطه کمک میکند تا به بهترین لول خود برسد. در این بین همانطور که گفتیم آموزش در دوره ممیزی داخلی کمک شایانی به این روند خواهد کرد.
خانواده ایزو 9000 در روند مذکور به شما کمک میکند تا با اخذ این گواهینامهها پس از گذراندن دوره ممیزی داخلی، زمینه را برای استانداردهای مدیریت کیفیت به نحو احسن مهیا سازید. خانواده ایزو 9000 دارای سه بخش استاندارد اساسی به همراه گزارشهای فنی است:
یک. ایزو 9000
تعاریف در سیستم مدیریت کیفیت که شامل استانداردهای توصیفی است. هدف از این بخش توصیفی، پیاده کردن استانداردهای کنترل کیفیت در سازمان مربوطه و نشان دادن بهترین راهکارها و ابزارهای مورد نیاز جهت ارائه محصولات و خدمات مطابق با نیازهای مشتریان است.
دو. ایزو 9001
این استاندارد نشان میدهد الزامات و استانداردهای کنترل کیفیت در سازمان مربوطه کدامند؟! استاندارد ایزو 9001 بدون در نظر گرفتن نوع فعالیت، در هر سازمان بزرگ و کوچکی قابل اجرا است. گواه این موضوع این است که اکنون بیش از یک میلیون سازمان در 170 کشور مختلف دنیا، دارای گواهینامه استاندارد ایزو 9001 هستند. این بدین معنا است که تمامی استانداردهای کنترل کیفیت در آنها بهصورت دقیقی در حال تعیین و اجرا است.
سه. ایزو 9004
استاندارد ایزو 9004 که در هر سازمانی قابل اجرا است، به بهبود مستمر در سیستم مدیریت کیفیت اختصاص دارد. ایزو 9004 با ارائه دستورالعملها به افزایش توانایی و قدرت سازمان در مسیر پیشرفت و موفقیت کمک بسزایی میکند.
مخاطبین دوره ممیزی داخلی چه کسانی هستند؟
مخاطبین دوره ممیزی داخلی مدیریت کیفیت تمامی مشاورین و ممیزین داخلی سیستمهای مدیریتی هستند.
هدف از دوره ممیزی داخلی چیست و شامل چه مباحثی میشود؟
همانطور که گفتیم هدف از دوره ممیزی داخلی مدیریت کیفیت، آشنایی و ارتقای توان ممیزان داخلی و شخص ثالث است. این دوره که بهصورت درون سازمانی و در آکادمی QCB ITALIA برگزار میشود، مخاطبین را با موارد زیر آشنا میکند:
- آشنایی مخاطبین با بندهای استاندارد ممیزی طبق ISO 19011:2018
- آشنایی با انواع ممیزی از جمله ممیزی داخلی و خارجی
- آشنایی با تعاریف و اصطلاحات ممیزی
- آشنایی با اصول ممیزی
- آشنایی با مدیریت برنامه ممیزی
- آشنایی با نحوه تدوین اهداف ممیزی
- شناسایی و ثبت اهداف و برنامههای ممیزی
- تعیین ارزیابی ریسکها و فرصتهای برنامه ممیزی
- اصول تدوین برنامه ممیزی
- شناسایی منابع برنامه ممیزی
- پایش یک برنامه ممیزی
- بازنگری و بهبود برنامه ممیزی
- اجرا و هدایت تیم ممیزی، جمعآوری اطلاعات ممیزی و روانشناسی ممیزی
- جمعبندی اطلاعات، شناخت موارد عدم انطباق و نگرش به علل ریشهای عدم انطباقها
- پیگیری عدم انطباقهای ممیزی و اقدامات اصلاحی
- ارزیابی صلاحیت ممیزین، الزامات حفظ و بهبود صلاحیت ممیزین