رفتن به محتوا

ISO 37120: 2018 قوی تر کردن شهرهای آینده

ISO 37120: 2018 قوی تر کردن شهرهای آینده

دستورالعمل برای ضمانت‌نامه‌های مصرف کننده ISO 22059:2020 استاندارد جدید در مورد ضمانت‌نامه‌های مصرف کننده منتشر شد.ضمانت‌نامه‌های مصرف کننده ISO 22059:2020 ظهور تجارت الکترونیک و جهانی شدن باعث تحول تجارت خرده فروشی، هم برای کالاها و هم برای مصرف کنندگان شده است. با این حال، انتخاب های بیشتر همیشه به معنی کیفیت بهتر نیست. یک استاندارد جدید بین المللی برای ضمانت‌نامه‌های مصرف کنندگان به محافظت از هریک از مهره‌های زنجیره تامین کمک خواهند کرد.

تخمین زده می‌شود که ارزش بازرگانی کالای صادراتی در جهان بیش از 20 تریلیون دلار است، بنابراین شکی نیست که ما در یک اقتصاد جهانی زندگی می‌کنیم. اما در حالی که دیجیتالی شدن و جهانی شدن انتخابی بی پایان را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورند، همه خریداران هم نمی‌توانند به توافق خوبی دست یابند. کالاهای معیوب یا عمکلرد نامطلوب محصولات از مخاطراتی هستند که ممکن است به وجود بیایند.

امروزه استاندارد بین المللی جدیدی با هدف کاهش احتمال غافلگیری ناخوشایند مصرف کنندگان و حمایت از تولیدکنندگان و تامین کنندگان به طور همزمان، باعث افزایش اعتماد درهمه حوزه های معامله می شود.

ISO 22059 با عنوان دستورالعمل‌هایی در مورد ضمانت/تعهد (گارانتی/وارانتی) مصرف کننده آنچه را که برای یک ضمانتنامه دقیق یا ضمانت‌نامه‌ای که انتظارات معقول یک مصرف کننده را برآورده می‌سازد، مشخص می‌کند. این استاندارد شامل مواردی که دقیقاً پوشش داده شده یا پوشش داده نشده‌ است،  چهارچوب زمانی این پوشش و همچنین انتظارت تولیدکننده یا تامین‌کننده از مصرف کننده می‌شود. همچنین در صورت عدم موافقیت محصول ،شامل شدن گزینه های جایگزین را نیز مشخص کرده است.

Dr Rahmah Ismail ، رئیس کمیته ISO از کارشناسان که استاندارد را تهیه کرده است ، گفت: سطح حمایت از مصرف کننده در سراسر جهان بسیار متفاوت است ، اما این استاندارد حداقل قابل قبول را برای همه تضمین می کند.

ISO 22059:2020   در صورت توسعه و توافق بین المللی توسط هر دو متخصص در زمینه حقوق مصرف کننده و تولید کننده ، به خریدار و تأمین کننده کمک می کند تا نقش خود را در یک معامله موفق درک کنند. این گفتگو بهترین اقدامات را از سراسر جهان به تصویر می کشد و نقش و مسئولیت های مصرف کنندگان و تولید کنندگان را تأکید می کند.

این به نوبه خود اعتماد مصرف‌کننده را افزایش خواهد داد – یک معامله برنده – برد برای همه.

این سند فرم و محتوای ضمانت‌نامه و تضمین را مشخص می‌کند که یک شرکت سازنده و / یا تامین‌کننده می‌توانند برای رسیدگی به انتظارات منطقی محصولات توسط مصرف کنندگان استفاده کنند.

این استاندارد  برای معاملات بین شرکت‌ها و مصرف کنندگان محصولات جدید و دست‌دوم ،از جمله معاملات آنلاین ، قابل اعمال است. این سند همچنین برای محصولات مرتبط با خدمات برای تکمیل یک تراکنش (مانند خرید لباس‌هایی که نیاز به تغییر دارند) نیز قابل‌استفاده است.

کمیته فنی ISO/PC 303 با عنوان دستورالعمل‌هایی برای وارانتی و گارانتی مصرف کننده مسئول تدوین این استاندارد است که دبیرخانه آن نیز در مالزی مستقر می باشد. برای اطلاعات بیشتر و تهیه این استاندارد به پرتال ایزو مراجعه فرمائید.

منبع : سایت ایزو

گردآوری و ترجمه : الهه تقی زاده بهجتی

راه های ارتباطی
ازما مشاوره رایگان دریافت کنید!
با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از طریق راه‌های ارتباطی با ما در میان بگذارید.
فرم دریافت مشاوره رایگان
با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مشتریان ما

ثبت درخواست