رفتن به محتوا

ایزوی صنعت توریسم و هتل ها ISO18513:2003

ایزوی صنعت تورسیم و هتل ها

استاندارد ایزوی صنعت توریسم و هتل ها با عنوان ایزو 18513 شناخته می‌شود که در سال 2003 میلادی تدوین شده است. ایزوی صنعت توریسم و هتل ها در ارتباط با گردشگری، استاندارد هتل ها، اسکان مسافران، توریسم و… است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر صنعت گردشگری رشد اساسی داشته و تحولات زیادی در زندگی اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده است، وجود سیستم مدیریت خدمات گردشگری در قالب ایزوی صنعت توریسم و هتل ها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

فاکتورهای مورد بررسی در استاندارد صنعت توریسم

ایزوی صنعت توریسم و هتل ها یا ایزو 18513 فاکتورهای مختلفی را در مدیریت صنعت گردشگری مورد بررسی قرار می‌دهد که این فاکتورها عبارتند از:

زمان ارائه خدمات تور و اسکان

زمان ارائه خدمات تور و اسکان مسافران از فاکتورهایی است که تحت ممیزی استاندارد ایزوی صنعت توریسم و هتل ها قرار می‌گیرد. کاهش این زمان و پروسه در دریافت ایزو 18513 بسیار موثر است.

کیفیت گردشگری و هتل‌داری

یکی دیگر از فاکتورهای حائز اهمیت در اخذ ایزوی صنعت توریسم و هتل ها، کیفیت گردشگری و خدمات ارائه‌شده توسط هتل‌ها است.

نیروی انسانی

منابع و نیروی انسانی که در صنعت توریسم مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله مواردی است که تحت ممیزی ایزو و استاندارد هتل ها بوده و می‌بایست در مسیر دریافت ایزو 18513 به آن پرداخته شود. آموزش نیروی انسانی و کارکنان سازمان گردشگری به شیوه‌ای که نحوه عملکرد و سطح دانش آنان در این رشته به استاندارد جهانی ایزو 18513 نزدیک شود، کمک زیادی به اجرای ایزوی صنعت توریسم و هتل ها می‌کند.

مستندسازی اطلاعات

سازمان‌ها و ادارات گردشگری و هتل‌ها که در برنامه خود، دریافت گواهینامه ایزو 18513را دارند، می‌بایست یکپارچه‌سازی و طبقه‌بندی دقیقی داشته و مستندات خود را بهینه‌سازی کنند.

نیازسنجی و برنامه‌ریزی

نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای همراه با اثربخشی تورهای گردشگری نیز یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام اخذ ایزوی صنعت توریسم و هتل هاو پیاده‌سازی سیستم مدیریت صنعت گردشگری در نظر گرفته شود.

نیازسنجی و برنامه‌ریزی

لغات تعریف شده در استاندارد ایزو 18513

کیفیت:تعریف کیفیت در ایزوی صنعت توریسم و هتل ها، درجه‌ای از برآورده‌سازی الزامات توسط مجموعه‌ای از ویژگی‌های ذاتی است.

بهبود مستمر:بهبود مستمر در استاندارد صنعت توریسم افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و سایر طرف‌های ذی نفع است.

رضایتمندی مشتری: برداشت مشتری از درجه‌ای که الزامات مشتری در آن برآورده شده‌اند.

 فواید استاندارد ایزو 18513

از جمله مزایای استاندارد ایزوی صنعت توریسم و هتل ها برای کسب‌وکار، می‌توان بهابزارهای استراتژیک و دستورالعمل‌هایی اشاره کرد که برای مقابله با برخی از چالش‌های شرکت‌های خواستار کسب‌وکار مدرن ایجاد می‌شوند. بر اساس این ابزارها این اطمینان حاصل می‌شود که فعالیت‌های کسب‌وکار تا جایی که ممکن است مفید بوده و در افزایش بهره‌وری و دسترسی به بازارهای جدید به شرکت‌ها کمک می‌کند.سایر مزایای استاندارد ایزو 18513 عبارت است از:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها:استانداردهای بین‌المللی به عملیات بهینه‌سازی و در نتیجه بهبود خط پایان کمک می‌کنند.

بالا بردن رضایت مشتری:استانداردهای بین‌المللی به بهبود کیفیت،افزایش رضایت مشتری و افزایش فروش کمک می‌کنند.

دسترسی به بازارهای جدید:استانداردهای بین‌المللی در جلوگیری از موانع تجاری و باز کردن بازارهای جهانی موثر است.

افزایش سهم بازار:استانداردهای بین‌المللی به افزایش بهره‌وری و مزیت رقابتی کمک می‌کند.

مزایای زیست محیطی:استانداردهای بین‌المللی به کاهش اثرات منفی بر محیط زیست کمک می‌کند.

گواهینامه های مرتبط

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

این استاندارد در سال 2003 تدوین شده و آخرین نسخه مربوط به همین سال است.
زمان ارائه خدمات تور، کیفیت گردشگری و هتل‌داری، نیروی انسانی، مستندسازی اطلاعات، نیازسنجی و برنامه‌ریزی
از جمله مزایای این استاندارد می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، دسترسی به بازارهای جدید، افزایش رضایت مشتری،افزایش سهم بازار و مزایای زیست محیطی اشاره کرد.

مشتریان ما

ثبت درخواست