رفتن به محتوا

IWA1 – سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی

گواهینامه iwa1

سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی شامل دستورالعمل‌هایی برای بهبود فرآیند در سازمان‌های خدمات بهداشتی است که اخذ گواهینامه انطباق IWA1 نشان‌دهنده پایبند بودن مرکز درمانی به این دستورالعمل‌ها است. گواهینامه انطباق IWA1 با هدف برآورده کردن الزامات سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی طراحی شده است.  نسخه اصلی استاندارد و گواهینامه انطباق IWA1 در سال 2001 ارائه شد که طبق جدیدترین ویرایش‌های انجام‌شده، آخرین نسخه آن متعلق به سال 2005 است.

دامنه کاربرد
تمامی سازمان‌های مرتبط با خدمات بهداشتی و درمانی که در زمینه مدیریت و ارائه خدمات، محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کنند شامل مراکز آموزشی و پژوهشی، بیمارستان‌ها، ادارات یا مراکز نظارتی و سایر سازمان‌های مرتبط، بدون در نظر گرفتن نوع، اندازه، محصول و خدمتی که ارائه می‌دهند، قابلیت اجرای سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه انطباق IWA1 را دارند. لازم به ذکر است تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محصولات دارویی با توجه به اهمیت فرآیندها و خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی، الزامات سیستم مدیریت کیفیت را به شکل متفاوتی نسبت به سایر سازمان‌ها تفسیر و اجرا می‌کنند.

سازمان‌های متقاضی گواهینامه انطباق IWA1
با توجه به اهمیت استاندارد ایزو IWA1 بسیاری از مراکز درمانی که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند، متقاضی اجرای سیستم مدیریت کیفیت و اخذ  این گواهینامه استاندارد ایزو هستند. از جمله این متقاضیان می‌توان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه‌های درمانی، مجتمع‌های پزشکی یا کلینیک‌های درمانی، مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی (جراحی و غیرجراحی)، مراکز اورژانس و خدمات ویژه بیماران و معلولان، مراکز روانپزشکی و توانبخشی بیماران روانی، آزمایشگاه‌های طبی مراکز ترک اعتیاد، مراکز نگهداری معلولان با معلولیت‌های جسمی اشاره کرد.

هدف از تدوین استاندارد IWA1 برای مراکز بهداشتی و درمانی
تدوین استاندارد IWA1 و ارائه گواهینامه انطباق IWA1 برای مراکز بهداشتی و درمانی معمولا با اهدافی مثل بهبود کیفیت و ایمنی خدمات بهداشتی و درمانی، بهبود فرآیندها به منظور ایجاد ارزش افزوده برای سازمان، مشتریان و ذینفعان، ارتقاء وجهه سازمان در اجتماع، افزایش اعتماد مشتریان، بهبود صلاحیت کارکنان، نگرش سیستماتیک به مدیریت کیفیت در مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، مدیریت کیفیت و بهبود مستمر در خدمات بهداشتی و درمانی صورت می‌گیرد.

مزایای پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت با رویکرد IWA1
از جمله مزایای پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی می‌توان به بهبود کیفیت خدمات، افزایش توانایی و بهبود محیط کار کارکنان، کاهش هزینه‌های ناشی از کیفیت پایین، اطمینان از انطباق عملکرد با الزامات قانونی، افزایش اثربخشی و کارآمدی سازمان، فراهم‌سازی چهارچوبی برای مدیریت سازمان، افزایش رضایت مشتری، عملکرد و مستندسازی استانداردسازی شده در مورد بیماری‌های حاد، ترویج و تشریح واژه‌نامه و اصلاحات کیفیتی رایج، کاهش میزان ریسک، بهبود نتایج پزشکی با استفاده مداوم از بهترین شیوه‌ها، به حداقل رساندن بار سازمان‌های خدمات بهداشتی، استانداردسازی کار و مستندات برای بیماری‌های حاد و مزمن، افزایش اعتماد مشتریان، بهبود کیفیت خدمات بهداشتی ارائه شده از طریق تکمیل روش‌های اعتباربخشی و بهبود فرآیند برای افزایش ارزش افزوده به سازمان و مشتری اشاره کرد.

گواهینامه های مرتبط

با پر کردن فرم درخواست گواهینامه ایزو از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

نسخه اصلی استاندارد و گواهینامه انطباق IWA1 در سال 2001 ارائه شد که طبق جدیدترین ویرایش‌های انجام‌شده، آخرین نسخه آن متعلق به سال 2005 است.
بهبود کیفیت خدمات و محیط کار، کاهش هزینه‌ها، انطباق عملکرد با الزامات قانونی، افزایش اثربخشی، تبیین چهارچوبی برای مدیریت، افزایش رضایت مشتری، کاهش ریسک، بهبود نتایج پزشکی و…
تمام سازمان‌های مرتبط با خدمات بهداشتی و درمانی که در زمینه ارائه خدمات، محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت دارند فارغ از نوع، اندازه، محصول و خدمت قابلیت اجرای این استاندارد را دارند.

مشتریان ما

ثبت درخواست