رفتن به محتوا

دوره آموزشی
آشنایی با  ارزشگذاری برند ISO 10668:2010

خانه » دوره های آموزشی » آشنایی با  ارزشگذاری برند ISO 10668:2010
تاریخ برگزاری : 19 مهر 1402
شیوه برگزاری دوره :
آنلاین
مدت دوره : یک روزه
شهریه دوره : 1700000 تومان
دوره آموزشی آشنایی با ارزش گذاری برند ISO 10668 2010

ایزو ۱۰۶۶۸ استانداردی ویژه ارزش گذاری مالی برند می باشد. ایزو ۱۰۶۶۸ چارچوبی برای ارزشیابی نام تجاری، شامل: اهداف، مبانی ارزیابی، رویکردهای ارزیابی، روش ارزیابی و ارزیابی داده های کیفیت و مفروضات را مشخص می کند.

استاندارد ارزیابی برند که بیشتر به عنوان ISO 10668: 2010  شناخته می شود، به عنوان یک الزام برای روش اندازه گیری ارزش برند محسوب می شود. ارزیابی برند برای انواع گسترده ای از اهداف شامل برنامه ریزی استراتژیک، گزارشگری مالی، حل اختلافات و … کاربرد دارد.
استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ (ارزش گذاری برند) ، “برند” را به عنوان یک دارایی نامشهود مربوط به بازاریابی تعریف می کند که شامل نام ها، اصطلاحات، علائم، نمادها، آرم ها و طرح ها یا ترکیبی از این موارد، برای شناسایی کالاها و خدمات یک شرکت یا سازمان به کار می رود. به این معنا که، علامت تجاری تنها علامت قانونی قابل دفاع (یا هر ترکیبی از علائم) است که قادر است کالا یا خدمات یک شرکت را از دیگر شرکت ها و سازمان ها متمایز کند.

اهمیت استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ (ارزش گذاری برند) چیست؟

ارزش گذاری دقیق بر روی یک نام تجاری به طور فزاینده ای برای سازمان هایی که مایل به درآمد هستند، یا برای کسانی که درگیر کسب یا جستجوی سرمایه گذاری هستند، بسیار مهم است. در انجام بررسی های نام تجاری سازمان ها و همچنین برای برنامه ریزی استراتژیک توسعه بسیار مهم می باشد.

ارزیابی برند نقش مهمی در ارزیابی پتانسیل تجاری یک شرکت دارد. پیش از این، مقایسه نتایج روش های مختلف ارزیابی برند تجاری دشوار بود، زیرا عدم وجود استانداردهای کلی برای ارزیابی نام تجاری منجر به نتایج بسیار متفاوت در ارزیابی ها می شد. این امر منجر به ناامنی در بخش هایی از شرکت ها شد که اغلب از شرکت در روند ارزیابی نام تجاری بیزار بودند. استانداردهای ارزیابی نام تجاری در ISO 10668 برای حل این مشکل ایجاد شد و ارزش گذاری نام تجاری را به عنوان یک شرکت محترم تر مورد بررسی قرار داد.

این استاندارد تمام سازمان هایی را که ارزیابی نام تجاری را انجام می دهند قادر می سازد تا مشتریان را جذب کنند، در مشتری اطمینان خاطر ایجاد کنند، رهبری بازار را داشته باشند و مزیت رقابتی ایجاد کنند. استانداردها نقش مهمی را در ایجاد اعتماد به نفس سازمانی ایفا می کنند. دلیل دیگر اهمیت ارزش گذاری نام تجاری این است که اثبات مالی محکمی از ارزش یک برند برای یک کسب و کار ارائه می کند که برای طیف گسترده‌ای از اهداف تجاری ضروری است.

کاربرد ایزو ۱۰۶۶۸ ارزش گذاری برند چیست؟

ایزو ۱۰۶۶۸ برای ارزیابی پولی نام تجاری و برای تمام اهداف زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • حسابداری و گزارشگری مالی
  • ورشکستگی و انحلال
  • برنامه ریزی مالیاتی و انطباق
  • حمایت از دعاوی و حل اختلافات
  • امور مالی شرکت و جذب سرمایه
  • مجوز و مذاکره سرمایه گذاری مشترک
  • اطلاعات مدیریت و گزارشگری داخلی
  • برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت برند
  • تعیین بودجه برند و بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل معماری نام تجاری
  • برنامه ریزی توسعه برند

الزامات اصلی استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸

  1. دامنه
  2. شرایط و تعاریف
  3. الزامات عمومی
  4. الزامات خاص
  5. روش های ارزش گذاری
  6. ورودی های ارزیابی ضروری
  7. گزارش
  8. استقلال
دوره های آموزشی مرتبط
دوره آموزشی تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 2015 png_jpeg

تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015

دو روزه ساعت
دوره آموزشی تشریح الزامات، مستندسازی و ممیزی داخلی سیستم مدیریت آموزش ISO 10015:2019

تشریح الزامات استاندارد مدیریت موثر فرایند آموزشی ISO 10015:2019

یک روزه ساعت
Untitled-36

آشنایی با الزامات استاندارد ISO 45001 : 2018

دو روزه ساعت
دوره آموزشی آشنایی با ارزش گذاری برند ISO 10668 2010

آشنایی با  ارزشگذاری برند ISO 10668:2010

یک روزه ساعت
Untitled-18

تشریح الزامات سیستم مدیریت انرژی ISO 50001:2018

دو روزه ساعت
دوره آموزشی تشریح الزامات مدیریت دانش ISO 30401:2018

دوره آموزشی تشریح الزامات سیستم مدیریت دانش ISO 30401:2018

یک روزه ساعت
ثبت نام