رفتن به محتوا

دانلود متن فارسی ISO 15189:2012

خانه » وبلاگ » دانلود متن فارسی ISO 15189:2012
دانلود ایزو 15189

آزمایشگاه‌ها مسئول ارائه میانگین 300000 آزمایش در هر روز کاری برای حمایت از خدمات بهداشتی کشور هستند. از آزمایش‌های خون گرفته تا بیوپسی‌هایی که تشخیص یا توانایی نظارت بر پیشرفت درمان را پوشش می‌دهند؛ آزمایشگاه‌های پزشکی نتایج آزمایش‌هایی حیاتی را ارائه می‌کنند که تصمیمات درمانی و نتایج سلامتی را مشخص می‌کند. گواهینامه ISO 15189 از طریق فرآیندی که یکپارچگی، بی‌طرفی و صلاحیت آنها را تأیید می‌کند، اطمینان به کیفیت آزمایشگاه‌های پزشکی را تقویت خواهد کرد. بر همین اساس است که شما پس از دانلود ایزو 15189 می‌توانید از مفاد این ایزو و اهمیت آن آگاهی دقیقی به‌دست بیاورید.

15189چیست ؟

ISO 15189 چیست؟

قبل از دانلود ایزو ISO 15189 بیایید به چیستی آن بپردازیم. ISO 15189:2012 یک استاندارد بین‌المللی برای آزمایشگاه‌های پزشکی است. اعتبار آزمایشگاهی به آزمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌های مدیریت کیفیت را توسعه دهند. به‌عنوان بخشی از فرآیند اعتباربخشی ISO 15189، شما با این ایزو سندی ایجاد می‌کنید که توضیح می‌دهد آزمایشگاه شما چگونه می‌تواند برای مطابقت با هر یک از الزامات با استاندارد کیفیت بالا کار کند. این سند مفید به هر یک از اعضای تیم شما دستورالعمل‌هایی را برای انجام وظایف مطابق با استاندارد معتبر ISO ارائه می‌دهد.  همچنین خوب است که بدانیم گواهینامه ISO 15189 رشته‌های زیر را پوشش می‌دهد:

  • بیوشیمی بالینی – سم‌شناسی – غدد درون‌ریز
  • هماتولوژی – انتقال خون
  • میکروبیولوژی – ویروس‌شناسی – انگل‌شناسی – سرولوژی – قارچ‌شناسی
  • هیستوپاتولوژی – سیتولوژی – سردخانه
  • ایمونولوژی
  • ژنتیک
  • آندرولوژی
  • سازگاری بافتی و ایمونوژنتیک

درواقع این گستره نشان از پوشش‌دهی مناسب این گواهینامه دارد و اغلب رشته‌های مهم آزمایشگاهی در حوزه علوم پزشکی را دربرمی‌گیرد.

چه کسانی به ISO 15189 نیاز دارند؟

چه کسانی به ISO 15189 نیاز دارند؟

تست‌های آزمایشگاهی در ارائه نتایج مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر اطلاعات بسیار مهم هستند – این مسئله در دنیایی که تصمیم‌ها باید بر اساس حقایق، علم و داده‌ها هدایت شوند، بسیار مهم است. هر آزمایشگاه پزشکی که می‌خواهد نتایج مرتبط بالینی را با بالاترین استانداردهای اخلاقی ارائه می‌کند، باید گواهی ISO 15189 را دریافت کند.

آیا اخذ ایزو 15189 اجباری است؟

آیا اخذ ایزو 15189 اجباری است؟

اخذ گواهینامه ISO 15189 در هر حوزه قضایی اجباری نیست. با این وجود، اهمیت اعتبار آزمایشگاهی را هرگز نباید نادیده گرفت، به‌ویژه هنگامی که با سلامت عمومی سر‌و‌کار دارید آن هم در عصری که کرونا نشان داده است که چقدر نتایج آزمایش‌ها می‌توانند سرنوشت حیات بشر را تغییر دهند.

با وجود ایزو 15189، به‌عنوان بخشی از فرآیند اعتباربخشی، سازمان خود را با تمام الزامات قانونی پیچیده‌ای که یک آزمایشگاه پزشکی باید رعایت کند، به‌روز می‌کنید. با فرهنگ بهبود مستمر ISO، هرگونه تغییر در قانون یا مقررات به‌عنوان بخشی از تعهد مستمر شما به استخراج بهترین عملکرد، در نظر گرفته خواهد شد. در هر صورت با دانلود استاندارد 15189، خودتان خواهید توانست اطلاعات دقیق‌تری از این استاندارد به‌دست بیاورید.

مزایای اعتبار سنجی ISO 15189 چیست؟

مزایای اعتبار سنجی ISO 15189 چیست؟

دلایل زیادی برای اهمیت ISO 15189 وجود دارد – در اینجا برخی از مزایای بی‌شماری که اخذ این ایزو برای آزمایشگاه‌های پدید می‌آورد، آورده شده است:

  • کاهش خطر: هنگامی‌که عملیات خود را بر اساس بهترین عملکرد ساختار می‌دهید، سیستم شما دقیق‌تر خواهد بود. برنامه‌ریزی و شناسایی به کاهش گسترده هر‌گونه خطر بالقوه کمک می‌کند – به‌ویژه در آزمایشگاه‌هایی که با اطلاعات حساس، تجهیزات پیچیده و مسائل مربوط به سلامت افراد سروکار دارند.
  • صرفه‌جویی در هزینه: با اطمینان از معتبر‌بودن نتایج، آزمایشگاه شما در هزینه‌های مرتبط با آزمایش مجدد، صرفه‌جویی خواهد کرد. همچنین با افزایش کارایی شما، سایر اقدامات صرفه‌جویی در هزینه در سراسر استاندارد اجرا خواهد شد.
  • بهبود روحیه تیم: این استاندارد برای کاهش اشتباهات کارکنان و سایر خطاهای قابل پیشگیری کار می‌کند. انگیزه کارکنان شما نه‌تنها با نمایش عملکرد بهتر آنها، بلکه با شناخت و ارتقای شایستگی فنی کارکنان شما نیز بهبود می‌یابد.
  • مطابقت قانونی: با اجرای قوانین و استانداردهای صنعتی در آزمایشگاه پزشکی شما،ISO 15189  تضمین می‌کند که خدمات بالینی شما ایمن، قابل‌اعتماد و دارای ارزش هستند. همچنین این اعتماد را به سهام‌داران و تصمیم‌گیرندگانی که تعهد را می‌شناسند و قدردانی می‌کنند، منتقل می‌کند.
  • پیشرفت متداوم: با ادغام گواهینامه ISO 15189 در چارچوب هسته کاری خود، برنامه‌های اضافی را در طول زمان توسعه خواهید داد.

ارتباط با حوزه همکاری‌های بین‌المللی اعتبارسنجی آزمایشگاهی (ILAC) به این معنی است که گزارش آزمایشگاه‌های دارای اعتبار ISO 15189 در بیش از 80 کشور در سراسر جهان پذیرفته می‌شوند. به‌این‌ترتیب، کار شما می‌تواند برای سلامت پزشکی نه‌تنها در کشور شما، بلکه در سراسر جهان مفید باشد. حالا با این اطلاعات کلی می‌توانید پس از دانلود متن فارسی ایزو 15189، درباره اقدامات لازم آتی تصمیم‌گیری کنید. در ضمن شما می‌توانید دانلود استانداردهای ایزو را از طریق کیو سی بی پیگیری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.