رفتن به محتوا

دانلود ایزو 9001 | متن فارسی ISO 9001:2015 + PDF

خانه » وبلاگ » دانلود ایزو 9001 | متن فارسی ISO 9001:2015 + PDF
دانلود ایزو 9001

سیستم مدیریت کیفیت یا همان Quality Management System که به‌اختصار QMS نامیده شده است به‌واسطه ایزو 9001، تعریف می‌شود. با استفاده از این استاندارد، شرکت‌ها می‌توانند ثابت کنند که توانایی ارائه محصولات و خدمات باکیفیت را دارند و استانداردهای مشتری و نظارتی به‌طور‌مداوم در محصولات و خدماتشان رعایت شده است. شرکت‌ها همچنین می‌توانند نشان دهند که کیفیت محصولات و خدمات آنها در طول زمان در حال بهبود است. در‌حالت‌کلی گواهینامه ایزو 9001 را می‌توان در پنج مرحله ساده دریافت کرد: برنامه‌ریزی، مستندسازی، اجرا و ممیزی داخلی و صدور گواهینامه. رعایت الزامات استاندارد ایزو 9001 برای اخذ این ایزو ضروری است و شما می‌توانید با دانلود ایزو 9001 از مفاد این ایزو مطلع شوید.


سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

سیستم مدیریت کیفیت دقیقاً چیست؟ از نظر ایزو، سیستم مدیریت کیفیت راهی برای سازمان‌هاست تا تعریف کنند چگونه می‌توانند نیازهای مشتریان خود و سایر ذ‌ی‌نفعانی را که تحت‌تأثیر کارشان هستند، برآورده کنند. برای استقرار این نوع سیستم، سازمان‌ها باید ساختار، برنامه‌ریزی، فرآیندها و منابع خود را برای دستیابی به اهداف کیفی خود هماهنگ کنند. شایان ذکر است که استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 استانداردهای محصول نیستند. در عوض، آن‌ها بر روی شیوه‌های مدیریتی خوب متمرکز شده‌اند که سطوح بالای کیفیت را تضمین می‌کند.

ISO 9001:2015چیست؟

مهم است قبل از دانلود استاندارهای ایزو، هر یک از آنها را بشناسیم. برهمین‌اساس ایجاد، پیاده‌سازی و نگهداری سیستم‌های مدیریت کیفیت یا همان‌طور که بالاتر گفتیم QMS، یکی از الزامات مهم برای هر شرکتی است. همچنین اگر از نظرگاه مشتریان به این ایزو نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این ایزو چون اصول مدیریت کیفیت را مشخص می‌کند، به مشتریان اطمینان می‌دهد که شرکت یک سیستم مدیریت کیفیت مناسب ایجاد کرده و قرار است به‌طور‌مداوم کیفیت محصولات و خدماتش را حفظ کند و بهبود بخشد.

یکی از راه‌های اجرای این کارها پیروی از استاندارد ISO و دریافت گواهینامه ایزو ISO 9001:2015 است. ایزو 9001 تنها استانداردی است که الزامات واقعی را فهرست می‌کند. همچنین تنها موردی است که نیاز به تأییدیه دارد. بقیه اعضای خانواده ایزو 9000 فقط دستورالعمل‌ها و اطلاعات پشتیبانی را ارائه می‌دهند. بر‌همین‌اساس است که ایزو 9001 یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی محسوب می‌شود.

الزامات ایزو 9001 چیست؟

به‌طورکلی، الزامات ایزو 9001 کاملاً عمومی هستند چون این الزامات می‌توانند برای هر سازمان، بزرگ یا کوچک، در هر صنعتی اعمال شوند و همین ویژگی برای ما توضیح می‌دهد که چرا بیش از یک میلیون سازمان در بیش از 170 کشور دارای این گواهینامه هستند. مهم‌ترین مفهوم ایزو 9001، ایده بهبود مستمر است. با استفاده از این ایزو، شرکت‌ها مجبور می‌شوند تا اهداف خود را خودشان تعریف کنند و سپس برای بهبود فرآیندهای خود برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند. با این حال، برای رسیدن به یک QMS تأیید‌شده باید موارد زیر را انجام دهد.

1. الزامات سایر ذی‌نفعان را برآورده کنید (برای مثال، الزامات مشتری و استانداردهای نظارتی)، 2. فرآیندها، تعاملات و نتایج آنها را تعیین و مستند کنید، 3. به‌طور‌مداوم بر عملکرد QMS نظارت کنید، 4. به هرگونه ریسکی که ممکن است از هر تغییری ناشی شود، رسیدگی کنید، 5. اجرای ممیزی داخلی و اصلاح هر گونه مشکل را بررسی کنید، 6. به طور مداوم QMS را بهبود دهید، 7. قادر به تولید سوابق برای اثبات برآورده‌شدن الزامات سیستم باشید.

با دانلود ایزو 9001، درباره بهبود سیستم مدیریت کیفیت خود بیشتر بدانید

فهمیدیم که هدف ایزو 9001 ارزیابی این مورد است که یک QMS خوب و تنظیم‌شده می‌تواند در مدیریت فرآیندهای شما بهبود ایجاد کند و در عین حال می‌تواند به شما در شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارند یاری برساند. به‌زبان‌ساده، ایزو 9001 به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند یک محصول عالی تولید کنند، کمک می‌کند تا هر بار محصولی عالی‌تر بسازند.

نکته مهم دیگر این است که شما باید با دانلود ایزو 9001 ضمن آگاهی و کسب دانش، درباره این استانداردِ بسیار مهم و ارزشمند، یا یک متخصص امور ایزو را استخدام کنید یا از شرکت‌های متخصص در زمینه ایزو کمک بگیرید. با توجه به این امر، شرکت Q.C.B ITALIA که یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا و نهاد صدور گواهینامه‌های بین‌المللی ایزو است، همراه شماست تا در تمام امور مربوط به این ایزو شما را همراهی کند. همچنین برای دریافت و دانلود متن فارسی ایزو 9001 کافی است روی متن زیر کلیک کنید:


به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.