هیچ کسبوکاری بدون فروش کافی نمیتواند دوام بیاورد. علاوهبر تولید محصولات باکیفیت، صاحبان کسبوکار باید از تکنیکهایی بهره ببرند که بتوانند با استفاده از آنها رضایت مشتریان و فروش را افزایش دهند. درهمینراستا تعدادی نرم افزار سی آر ام (CRM) وجود دارد که با ارائه تکنیکهای مدرن لازم مانند ساخت ایمیلهای جذاب، ارسال در زمان مناسب، پیگیری پیشرفت آن ایمیلها و کمپینهای بازاریابی و غیره میتوانند به شما در افزایش فروش کمک کنند. در ادامه 7 مورد از بهترین نرم افزارهای سی آر ام را به شما معرفی خواهیم کرد.
لیست بهترین نرم افزارهای CRM خارجی
در اینجا لیستی از ابزارهای سی آر ام محبوب آمده است:
- Pipedrive
- Salesmate
- monday.com
- ActiveCampaign
- HubSpot
- Zoho CRM
- Insightly
- EngageBay
- Freshworks
- Keap Pro
- Quickbase
- Zendesk
- Salesforce
- NetSuite CRM
- Sugar CRM
- Nutshell
- Salesflare
- Sage CRM
- Pipeline CRM
- ClickPoint Sales CRM
در ادامه 7 مورد از بهترین نرم افزارهای سی آر ام را بهنحوی اجمالی بررسی کردهایم.
مقایسه اجمالی بهترین CRMها
قبل از بررسی دقیق امکانات و ویژگیهای بهترین نرم افزارهای سی آر ام خارجی، در جدول زیر به چند مورد از استفاده این نرمافزارها و همچنین قیمتشان اشاره کردهایم تا بتوانید دید بازتری برای انتخاب و استفاده از آنها داشته باشید:
نام ابزار | ویژگی | قیمت |
Pipedrive | مناسب برای مشاغل با هر اندازهای | از 12.50 دلار برای هر کاربر در ماه شروع میشود. |
Salesforce | ارائه دید جامع درباره فرآیند فروش | بر اساس نوع کاربرد، پرداخت صورت میگیرد. |
monday.com | ارائه راهحل مقیاسپذیر فروش | شروع از 8 دلار برای هر کاربر در ماه |
ActiveCampaign | مناسب برای SMBها، شرکتها و آژانسها | لایت: 9 دلار در ماه پلاس: 49 دلار در ماه حرفهای: 149 دلار در ماه |
HubSpot | ارائه مجموعهای از ویژگیهای بسیار مفید | از 45 دلار در ماه شروع میشود |
Zoho CRM | یک پلتفرم CRM یکپارچه | شروع از 14 دلار برای هر کاربر در ماه |
Insightly | استفاده آسان | شروع از 29 دلار برای هر کاربر در ماه |
یک. Pipedrive
Pipedrive اساساً یک پلتفرم فروش است و تعدادی ابزار برای افزایش فروش و پیگیری عملکرد به شما ارائه میدهد. ویژگیهای برتر آن شامل مدیریت سرنخ، ردیابی ارتباطات، ابزارهای اتوماسیون گردش کار و موارد دیگر است و امکاناتی از این قبیل در اختیار شما قرار میگیرد:
- ایمیل انبوه و ابزارهای ردیابی عملکرد ایمیل.
- با ارائه ذخیرهسازی دادهها و رمزگذاری AES-256، دادههای شما را ایمن نگه میدارد.
- اپلیکیشنهای موبایل برای کاربران اندروید و iOS ارائه میدهد
- پشتیبانی از 19 زبان
پدیدآورندگان Pipedrive ادعا میکنند که شما میتوانید با نرم افزار آنها 28٪ بیشتر از حالت عادی فروش خود بفروشید. استفاده از آن آسان است و در سراسر جهان تقاضای زیادی دارد. برای مدتی میتوانید از آن استفاده رایگان ببرید اما طرحهای قیمت بهشرح زیر است:
- نسخه اسنشال: 12.50 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه اَدونس : 24.90 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه حرفهای: 49.90 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه اینترپرایز: 99.00 دلار برای هر کاربر در ماه
انتخاب شما باید بر اساس کاربردهای مدنظرتان باشد.
وبسایت: Pipedrive
دو. Salesforce
Salesforce یک پلتفرم CRM مبتنی بر ابر است که استفاده از آن آسان است و ادعا میشود که بازده سرمایهگذاری بالایی دارد. طبق گزارشها، 96 درصد از مشتریان آنها بازده سرمایهگذاری بیشتری را دریافت کردهاند. این نرمافزار برای مشاغل کوچک مناسب است و امکانات آن از این قبیل است:
- نرم افزار مبتنی بر ابر، که از طریق هر دستگاهی قابلدسترسی است
- پیشبینی فروش و ابزارهای تحلیلی
- ابزارهای مدیریت تماس
- ابزارهای اتوماسیون برای ارسال ایمیل و سایر فرآیندها
Salesforce مقرونبهصرفه است. گزارش، پیشبینی، تجزیهوتحلیل، یکپارچهسازی، اتوماسیون و بسیاری از ویژگیهای مفید دیگرْ این نرمافزار را به یک ابزار بسیار توصیهشده تبدیل میکند.
Salesforce به کاربران یک طرح آزمایشی رایگان برای 30 روز ارائه میدهد. قیمتگذاری ثابتی برای آن وجود ندارد. شما باید با توجه به استفاده خود برای آن پول پرداخت کنید.
وبسایت: Salesforce
سه. monday.com
monday.com یک پکیج همهکاره و پر از امکانات است که چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارد. ابزارهایی برای مدیریت فرآیندهای فروش یا ردیابی سرنخها یا ورود به سیستم از جمله مواردی است که «ماندی» در اختیار شما قرار میدهد. دیگر امکانات monday.com موارد زیر است:
- ابزارهای ردیابی فرآیند فروش
- ابزارهای مدیریت تماس
- ویژگیهای اتوماسیون قابل تنظیم
- ادغام با تعدادی از پلتفرمها مانند Google Teams، Slack، Calendar و موارد دیگر.
استفاده از monday.com آسان است و بههمیندلیل چه یک شرکت کوچک باشید و چه یک شرکت بزرگ این نرم افزار برای شما مناسب خواهد بود.
یک دوره آزمایشی رایگان بهمدت 14 روز در اختیار شما خواهد بود تا با این نرمافزار آشنا شوید و از آن استفاده کنید. طرحهای قیمت به شرح زیر است:
- نسخه شخصی: برای همیشه رایگان
- پایه: 8 دلار برای هر کاربر در ماه
- استاندارد: 10 دلار برای هر کاربر در ماه
- حرفهای: 16 دلار برای هر کاربر در ماه
برای جزئیات نسخه اینترپرایز هم باید از طریق سایت یا تماس با آنها در ارتباط باشید.
وبسایت: monday.com
چهار. ActiveCampaign
ActiveCampaign با خودکارکردن فرآیندهای وقتگیر مرتبط با هنر فروش، کار تیمهای فروش را آسانتر میکند. این نرم افزار اتوماسیون CRM قادر است دادههای مشتری را ردیابی و جمعآوری کند تا به شما در یافتن سرنخهای مناسب کمک کند. این نرمافزار همچنین به شما در ساخت و مدیریت فرآیندهای فروش کمک میکند. همچنین به تیم فروش شما اجازه میدهد تا اقدامات مشتری را ردیابی کند. امکانات آن از این قبیل است:
- مدیریت تماس خودکار
- ردیابی و پرورش
- مدیریت خطوط و فرآیندهای فروش
- ذخیره و دسترسی آسان به اطلاعات ضروری مشتری
از تولید سرنخهای مناسب و مدیریت لیست مخاطبین گرفته تا فرآیندهای خودکار، ActiveCampaign معاملات را برای تیمهای فروش آسانتر میکند.
ActiveCampaign یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه میدهد و بقیه قیمتها بهشرح زیر است:
- نسخه لایت: 9 دلار در ماه
- نسخه پلاس: 49 دلار در ماه
- نسخه حرفهای: 149 دلار در ماه
طرح سفارشی نیز موجود است.
وبسایت: ActiveCampaign
پنج. HubSpot
HubSpot بزرگترین و مشهورترین نام در صنعت CRM است. این پلتفرم قدرتمند است زیرا هر آنچه در CRM نیاز دارید، در این پلتفرم پیدا میشود. ویژگیهای ارائه شده توسط HubSpot از مدیریت محتوا و اتوماسیون آسان تا ابزارهای بازاریابی پیشرفته را شامل میشود و امکاناتی از قبیل موارد زیر را در آن میتوان یافت:
- ابزارهایی برای ایجاد محتوای بازاریابی و تولید سرنخ
- به شما امکان میدهد عملکرد کمپینهای خود را بررسی کنید
- ابزارهای گزارشگیری پیشرفته
- پشتیبانی از چت زنده
- به شما امکان میدهد برند HubSpot را با استفاده از برنامههای پولی حذف کنید.
HubSpot یک ابزار CRM بسیار قابلاعتماد و استفاده از آن آسان است و طیف گستردهای از ویژگیهای مفید را ارائه میدهد. این نرمافزار حتی یک نسخه رایگان را با مجموعهای از ویژگیهای محدود ارائه میدهد. اتوماسیون بازاریابی، تولید سرنخ و ویژگیهای تجزیهوتحلیل در این CRM قابلستایش هستند.
نسخه رایگان موجود است اما طرحهای قیمتگذاری بهشرح زیر است:
- نسخه استارتر: از 45 دلار در ماه شروع میشود
- نسخه حرفهای: از 800 دلار در ماه شروع میشود
- نسخه اینترپرایز: از 3200 دلار در ماه شروع میشود
اینکه باید کدام یکی از این موارد را انتخاب کنید، به میزان انتظارات شما از یک CRM بستگی دارد.
وبسایت: HubSpot
شش. Zoho CRM
Zoho CRM یکی از بهترین نرمافزارهای CRM است. زوهو ویژگیهایی را به شما ارائه میدهد که میتوانند تجارت شما را به یک کسبوکار قدرتمندتر تبدیل کنند. ادعا شده است که این نرمافزار با نیازهای منحصربهفرد شما مطابقت دارد و بازگشت سرمایه بهتری به شما میدهد. امکانات زوهو از این قبیل است:
- ابزارهایی برای ارسال ایمیلهای انبوه
- ابزارهای اتوماسیون برای تولید سرنخ، مدیریت وظایف و موارد دیگر
- شما میتوانید سفر کامل را برای هر مشتری ببینید
- میتواند تماس برقرار کند، یادآوری تنظیم کند و…
- گزارشگیری و ابزارهای تحلیلی پیشرفته
Zoho CRM درحالحاضر خدمات خود را در 180 کشور و برای بیش از 250000 کسبوکار ارائه میدهد و بدونشک نرمافزار Sales CRM قابلاعتماد و قدرتمندی است. نظرات مشتریان نشان میدهد که این نرمافزار بهشدت توسط آنها توصیه میشود.
یک نسخه رایگان دارد که تنها 3 کاربر اجازه استفاده همزمان از آن را دارند. طرح قیمت برای نسخههای پولی به شرح زیر است:
- نسخه استاندارد: 14 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه حرفهای: 23 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه اینترپرایز: 40 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه نهایی: 52 دلار برای هر کاربر در ماه
قیمتها نسبت به هاباسپات، تفاوت چشمگیری را نشان میدهند.
وبسایت: Zoho CRM
هفت. Insightly
Insightly یک نرم افزار CRM است. این نرمافزارْ رمزگذاری 256 بیتی AES را ارائه میدهد تا دادههای شما را از دسترس هر شخص ثالثی دور نگه دارد. این نرمافزار با ابزارهایی برای بازاریابی، فروش و مدیریت پروژه، ادغام آسان و موارد دیگر بارگذاری شده است و امکانات آن از این قبیل است:
- مدیریت رهبری، ارسال ایمیل انبوه، مسیریابی و موارد دیگر
- ابزارهایی برای مدیریت تماس و مدیریت وظایف
- پشتیبانی از همه دستگاهها و ادغام با مخاطبین تلفن همراه و تقویم
- ابزارهای هوش تجاری شامل گزارشهایی با بینشهای تجاری
این نرم افزار CRM یک پلتفرم بسیار مفید است و به شما امکان میدهد با مشتریان خود روابطی قوی ایجاد کنید. همچنین این سی آر ام ابزارهایی برای افزایش و مدیریت خطوط فروش و موارد دیگر را نیز ارائه میدهد. طرحهای قیمت به شرح زیر است:
- نسخه پلاس: 29 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه حرفهای: 49 دلار برای هر کاربر در ماه
- نسخه اینترپرایز: 99 دلار برای هر کاربر در ماه
قیمتها نسبت به هاباسپات کمتر و نسبت به زوهو کمی بیشتر است.
وبسایت: Insightly
چگونه بهترین CRM را برای خودمان انتخاب کنیم؟
برای یافتن بهترین CRM، با در نظر گرفتن نیازهای خود شروع کنید. آیا ویژگیهای خاصی وجود دارد که بهدنبال آن هستید یا یک پکیج همهکاره را ترجیح میدهید؟ برای مثال، اگر فقط بهدنبال ویژگیهای فروش مانند سرنخها و اصطلاحا پایپلاینها، دسترسی خودکار و ردیابی تماس هستید، ممکن است بخواهید نرم افزار سی آر امی مانند HubSpot را امتحان کنید و فقط برای افزونه Sales Hub آن هزینه بپردازید. همینطور اگر راهحلی مقرونبهصرفه با مجموعهای از ویژگیهای گستردهتر میخواهید، از Salesforce Essentials استفاده کنید.
در مرحله بعد، اولویتهای خود را در نظر بگیرید. اگر سهولت استفاده برای شما مهمترین عامل است و نمیخواهید هر زمان که یک نماینده فروش استخدام میکنید، هفتهها زمان را صرف آموزش به او کنید، ما Pipedrive را توصیه میکنیم. اگر با صرف زمان برای راهاندازی نرمافزارها مشکلی ندارید و میخواهید از ویژگیهای پیشرفتهتر استفاده کنید،Zoho CRM به شما امکان میدهد رابط کاربری خود را طراحی کنید که مطابق با اولویتهای شما خواهد بود.
البته، فراموش نکنید که به قیمت فکر کنید. برای استارتآپهایی که پول نقد ندارند، انتخاب ارزانترین گزینه میتواند وسوسهانگیز باشد. قانون طلایی این است که یک CRM را انتخاب کنید که بتواند همگام با رشد کسبوکار شما باشد و بهدرد کسبوکارتان بخورد. برخی از پلتفرمها بر اساس تعداد مخاطبین در پایگاه داده شما یا برای کاربران اضافی، هزینه بیشتری را دریافت میکنند، بنابراین میتوانید کار را کوچک شروع کنید و زمانی که آماده شدید، آن را گسترش دهید.
بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!