رفتن به محتوا

شرکت های صدور گواهینامه

خانه » وبلاگ » شرکت های صدور گواهینامه
شرکت های صدور گواهینامه

شرکت های صدور گواهینامه ایزو : انتخاب یک شرکت معتبر برای صدور گواهینامه ISO

شرکت های صدورگواهینامه ایزو – شرکت صدور گواهینامه ایزو چیست؟ یک شرکت صدور گواهینامه شخص ثالثی است که توسط یک سازمان نظیر ANSI-ASQ National خدمات اعتباربخشی ایتالیا (https://www.accredia.it/) یا شورای استاندارد کانادا (SCC) (http://bit.ly/SCC-org) برای انجام صدور گواهینامه ها برای استانداردهای ایزو، مانند ایزو 9001 یا ایزو 13485 و …..

واحدهای اعتباربخشی بررسی صحت صدور گواهینامه ها به استاندارد ISO / IEC 17021 (http://bit.ly/IEC-ISO17021) مراحل ممیزی و صدور گواهینامه را انجام میدهند.

برخی از سازمان های گواهینامه معتبر نیستند و یا ممکن است خود معتبر باشند، اما شما نیاز به یک سازمان صدور گواهینامه دارید که برای تطابق با الزامات قانونی و مقامات صالحیت اروپا مورد تایید باشد.

انتخاب شرکت صدور گواهینامه مناسب یک گام مهم در مسیر صدور گواهینامه ایزو است.

وقتی که من برای اولین بار به یکی از شرکت های قبلیم ملحق شدم، وظیفه اجرای ایزو 13485 برای تطابق با مقررات دستگاه پزشکی کانادا (CMDR، http://bit.ly/FindCMDR) تحت سیستم ارزیابی سازگاری دستگاه پزشکی کانادا (CMDCAS ، http://bit.ly/CMDCAS). ابتدا متوجه شدم که این شرکت در حال حاضر دارای دو گواهینامه است.

این شرکت در ابتدا یک گواهینامه ایزو 9001 را از یک گواهینامه دریافت کرد و سپس چند سال بعد یک گواهینامه ایزو 13485 صادر شد.

متأسفانه، گواهینامه توسط سازمان استاندارد کشور به رسمیت شناخته نشد.

شرکت های صدور گواهینامه ایزو

بنابراین مجبور شدیم یک گواهینامه سوم را پیدا کنیم. این بار من یک شرکت معتبر را پیدا کردم و سپس ما توانستیم گواهینامه ISO 9001 ما را به ثبت کننده جدید انتقال دهیم و دو مجوز دیگر را نیز حذف کنیم.

هنگام جستجو برای یک سازمان صدور گواهینامه، می توانید دریابید که نام این اصطلاحات بسته به کشور مورد نظر شما در گواهینامه شما متفاوت است .

شرکت های صدور گواهینامه ایزو

چند نکته مهم در هنگام انتخاب یک شرکت صدور گواهینامه:
به صفحه سازمان اعتباربخشی جهانی مراجعه کنید که به شما کمک می کند لیست کامل کشورها را (https://www.iaf.nu/) شناسایی کنید.

کشور مورد نظر که می خواهید گواهینامه شما را صادر کند را انتخاب نمایید

لیست سازمان های اعتباربخشی در آن کشور را بررسی کنید ( به طور مثال ACCERDIA)

وارد سایت سازمان های اعتباربخشی شده و لیست شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو را بر اساس اعتبار شرکت ها ملاحظه کنید

وارد سایت شرکت ها شوید و بررسی کنید که آیا در کشور شما دارای نمایندگی هستند یا خیر( می توانید به شرکت مربوطه ایمیل بزنید و استعلام بگیرید مثلا www.qcb.it

با دفاتر شرکت های صدور گواهینامه ایزو در کشور خود تماس بگیرید و درخواست خود را مطرح نمایید مثلا www.qcbco.ir

پایش اصالت شرکت گواهی کننده (CB)

۱. رونوشت قرارداد شرکت ایرانی با CB نهاد معتبر صادر کننده گواهینامه خارجی را بخواهید.

۲. از شرکت مادر قرارداد را استعلام کنید. البته برای استعلام از پست الکترونیکی اصلی در سایت اصلی استفاده کنید.

۳. در سایت اصلی به نمایندگی، شعبه و دفتر ایران باید ارجاع و آدرس دهی شده باشد. (برای هیچ یک از CB ها تحریم مانع این قضیه نیست)

۴. شرکت اصلی را از سایت زیر پیدا کنید از طریق انتخاب کشور و جستجو در لیست اکردیته شده http://www.iaf.nu//articles/IAF_MEMBERS_SIGNATORIES/4

شرکت گواهی کننده معتبر بین المللی باید از طریق IAF و از مسیر AB کشورش اعتباردهی شده باشد. در غیر این صورت اعتبار ندارد.

۵. به وجود سایت خارجی و آدرس و تلفن اکتفا نکنید. اطمینان حاصل نمایید که سایت شرکت مادر ایرانی نبوده می توانید از سایت who is برای ردیابی نام و نشانی ثبت کننده سایت اطمینان حاصل نمایید.

۶. اگر سایت به نظر شما اعتبار ندارد حتما اعتبار لوگو های( AB نهاد اعتبار دهنده به CB مادر) که زیر گواهینامه وجود دارد را چک بکنبد.

جهت دریافت گواهینامه معتبر ایزو ،شما باید ابتدا جهت استقرار سیستم مدیریتی ، مشاور باتجربه ایزو را انتخاب نموده و پس از استقرار سیستم مدیریتی ، شرکت گواهی دهنده ایزو را جهت ممیزی خارجی و اخذ گواهینامه ایزو انتخاب نمایید. مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران- سازمان غذا دارو-وزارت کار- وزارت صنایع

شرکت های صدور گواهینامه ایزو

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.