رفتن به محتوا

کسب و کار کوچک | تعریف + نمونه‌های واقعی برای شروع کار

خانه » وبلاگ » کسب و کار کوچک | تعریف + نمونه‌های واقعی برای شروع کار
کسب و کار کوچک | تعریف + نمونه‌های واقعی برای شروع کار

کسب و کارهای کوچک بخش مهمی از اقتصاد هستند و بیش از نیمی از مشاغل دنیا را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید مشاغل کوچک انواع مختلفی دارند و هرکدام با داشتن چالش‌های خاص خود مزایای زیادی را هم به‌همراه دارند. درحالی‌که راه اندازی یک شغل و مدیریت کارآفرینی از بسیاری جهات می‌تواند با ارزش باشد، اما اداره موفقیت‌آمیز آن به روحیه‌ای مشتاق کار و صبور نیاز دارد. داشتن یک کسب و کار کوچک علاوه‌براینکه امکان کسب درآمد بیشتر را فراهم می‌کند، کنترل همه چیز را در دستان شما قرار می‌دهد چون شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه زمانی کار کنید، کجا و چه چیزی را بفروشید. اولین گام برای راه‌اندازی کسب و کار کوچک و پر درآمد، یافتن ایده مناسب است. در این مقاله چند نمونه کسب و کار کوچک را مرور می‌کنیم تا الهام‌بخش شما برای شروع کسب و کارتان باشند.

کسب و کار کوچک چیست؟

کسب و کار کوچک چیست؟

هر کسب‌وکاری که در مقیاس کوچک فعالیت می‌کند و مستلزم سرمایه‌گذاری کمتر و نیروی انسانی یا ماشینی کمتری برای فعالیت است، یک کسب و کار کوچک است. کسب و کارهای کوچک می‌توانند مشاغلی انفرادی، مشارکتی یا شرکتی باشند. البته درنظر داشته باشید که اصطلاح «کوچک» بسته به کشوری که در آن فعالیت می‌کنید و بخشی که در آن کار می‌کنید ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد.

دورنمای انواع کارآفرینی می‌تواند متفاوت باشد و اغلب کارآفرینان معروف جهان امروز و شرکت‌های بزرگ نیز در ابتدا با راه اندازی مشاغل کوچک شروع به کار کردند. در همین حال، رسانه‌های اجتماعی و فناوری آنلاین، راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک را برای هر کسی آسان‌تر از همیشه کرده‌است. در ادامه چند نمونه کسب و کار کوچک را خواهید دید که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار خود ایده بگیرید.

بهترین ایده‌های شروع کسب و کار کوچک با پول کم

بهترین ایده‌های شروع کسب و کار کوچک با پول کم

قبل از شروع هر کسب و کاری، مهم است که ابتدا تصمیم بگیرید که قصد فروش چه چیزی را دارید و تجزیه‌وتحلیل کنید که آیا آن کار سودآور است یا خیر؛ چراکه وقت‌گذاشتن و سرمایه‌گذاری‌کردن بر روی کاری که سودآور نباشد، مورد دلخواه کسی نیست و می‌تواند سایه یاس را بر زندگی او گسترده کند. اگر قصد شروع کسب و کار کوچک خود را با سرمایه‌گذاری محدود داردید، موارد زیر می‌توانند مشاغل مناسبی باشند:

1. راه‌اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ

1. راه‌اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ شامل تأمین منابع از تأمین‌کنندگان با قیمت عمده‌فروشی و سپس فروش آنها به مصرف‌کنندگان بدون ذخیره موجودی است. درواقع در این مدل کسب و کار یک وب‌سایت محصولات را بدون تولید، ذخیره یا ارسال واقعی به فروش می‌رساند. وظیفه تولید محصول و ارسال آن به دست مشتریان وظیفه تأمین‌کننده اصلی است. دراپ شیپینگ یک تجارت کوچک کم‌خطر و سودآور است زیرا برخلاف عمده‌فروشان، شما نیازی به متحمل‌شدن هزینه‌های جاری ندارید. شما می‌توانید در هر محصولی به‌عنوان یک ارسال‌کننده دراپ تخصص داشته باشید، اما بهتر است روی محصولاتی تمرکز کنید که فروش خوبی دارند و کیفیت بالایی دارند.

به‌طور مثال راه‌اندازی یک فروشگاه پوشاک دراپ شیپینگ یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار کوچک است، زیرا نیازی به موجودی و سایر هزینه‌های تجاری ندارد. هزینه‌ای که باید برای آن انجام دهید شامل عضویت در یک پلت‌فرم تجارت الکترونیک است و احتمالاً برای جذب ترافیک باید در تبلیغات گوگل و شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. اما چیزی که می‌توانید در مورد آن مطمئن باشید وجود تقاضا برای آن است. تحقیقات نشان می‌دهد که فروش آنلاین در چند سال آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

چگونه به‌عنوان یک دراپ‌شیپر موفق شویم؟ در کسب و کار خانگی خود، رضایت مشتری را در اولویت خود قرار دهید، سپس مجموعه مهارت‌های خود را بسازید و ذهنیت «سریع پولدار‌شدن» را که آفت ذهنی بسیاری از افراد است را فراموش کنید. اگر به دراپ شیپینگ به‌عنوان یک تجارت نگاه کنید، نه راهی برای یک‌شبه ثروتمند‌شدن، شانس بیشتری برای موفقیت در آن خواهید داشت.

2. کسب و کار شبانه روزی نگهداری سگ

2. کسب و کار شبانه روزی نگهداری سگ

خدمات شبانه‌روزی نگهداری از سگ (که به آن مهدکودک سگ نیز می گویند) کسب و کاری است که امکاناتی را برای اقامت و بازی سگ‌ها با سگ‌های دیگر فراهم می‌کند. این امکانات شامل لانه‌ها و محل‌های خواب است که سگ‌ها می‌توانند در آن راحت بمانند. بنابراین شما برای راه‌اندازی این شغل باید خانه‌های مناسبی اجاره کنید و افرادی را برای گرداندن و مراقبت از سگ‌ها استخدام کنید.

هزینه دریافتی برای این شغل بستگی به مدت زمان نگهداری از این حیوانات، متغیر است. همچنین هزینه نهایی به کیفیت لانه‌ها و قیمت خدمات اضافی مانند پیاده‌روی، پذیرایی و زمان بازی بستگی دارد. بنابراین، چرا باید خدمات شبانه روزی نگهداری از سگ را به‌عنوان یکی از ایده‌های کسب و کار کوچک در نظر بگیرید؟ همان‌طور که می‌دانید علاقه به داشتن حیوان خانگی به‌خصوص سگ، در میان خانواده‌ها بسیار گسترش یافته است.

درنتیجه افراد زیادی برای نگهداری از حیوان خود در زمان‌های کاری و یا اوقاتی که باید به مهمانی و مسافرت بروند با مسئله روبه‌رو می‌شوند. بنابراین تعداد مشتریان بالقوه بسیار زیاد است و راغب‌کردن افراد برای اعتناد به چنین مکانی به تلاش و خلاقیت شما بستگی دارد. اگر از دوستداران حیوانات خانگی هستید، این کسب و کار کوچک، می‌تواند یک شغل لذت‌بخش برای شما باشد.

3. راه‌اندازی کافی شاپ

3. راه‌اندازی کافی شاپ
t

راه‌اندازی یک کافی‌شاپ می‌تواند یکی از بهترین ایده‌ها برای یک کسب و کار کوچک باشد. چراکه این کار بسیار منعطف است و شما می‌توانید محدوده محصول خود را با توجه به بودجه خود تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کیوسک یا کامیون سیار هزینه‌های اجاره را کاهش دهید. شاید بزرگترین مشکلی که در این شغل با آن روبه‌رو هستید، وجود رقبای زیاد باشد.

بااین‌حال فرار از این معضل به یک ایده خلاقانه برای ایجاد تمایز نیاز دارد. برای مثال علاوه بر موارد ضروری مانند خدمات عالی به مشتریان و کیفیت قهوه، می‌توانید نام‌ها و برندهای منحصربه‌فرد را در ذهن خود ایجاد کنید. علاوه‌بر فروش قهوه، شما می‌توانید از یک کسب و کار خانگی برای کالاهای پخته شده، شیرینی‌ها و سایر پیشنهادات غذایی درآمد کسب کنید. این مورد هم یک کسب و کار کوچک و پر در آمد است.

4. مربی شخصی، یک کسب و کار خانگی

4. مربی شخصی، یک کسب و کار خانگی

تبدیل‌شدن به یک مربی شخصی همیشه در فهرست ایده‌های بزرگ راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک بوده است. همچنین شیوع همه‌گیری نه تنها جایگاه آن را تغییر نداد، بلکه با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، بهره‌گیری از یک مربی در میان مردم بسیار رواج پیدا کرد. در این دوره مربیان توانستند از طریق ویدیوی زنده و ضبط‌شده با مشتریان خود ارتباط برقرار ‌کنند. در این دوره مربیان در حوزه‌های مختلفی توانستند با خلاقیت و ساخت چندین دوره آموزشی ویدیویی، برای خود نام و شهرت ایجاد کنند. برای موفقیت در این مسیر، سرمایه‌گذاری برای بازاریابی محتوا در کنار راه‌اندازی وب‌سایت شخصی و حضور در شبکه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند بسیار مفید و راه‌گشا باشد.

 5. طراح گرافیک یک کسب و کار کوچک

 5. طراح گرافیک یک کسب و کار کوچک

فریلنسینگ یک راه قانونی برای کسب درآمد است و مشاغل و افراد زیادی برای انجام خدمات کوتاه‌مدتشان نیاز به استخدام فریلنسر دارند. در این بین خدمات طراحی گرافیک بسیار محبوبیت دارد و وجود شبکه‌هایی مثل لینکدین و اینستاگرام به دیده‌شدن افراد خلاق این حوزه بسیار کمک کرده است. به‌همین‌دلیل این شغل را می‌توان یکی از بهترین ایده‌ها برای ایجاد کسب و کار خانگی دانست.

همچنین اگر به این حرفه علاقه دارید، شما می‌توانید این کسب و کار جانبی خود را حتی بدون دانش طراحی گرافیک راه‌اندازی کنید. دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارند که همه چیزهایی را که برای شروع این حرفه به آن نیاز دارید، در اختیار شما می‌گذارد. سود حاصل از یک کسب و کار طراحی گرافیک باتوجه به گستره مهارت‌های شما متفاوت است. به‌عنوان یک مبتدی، شما می‌توانید با یک قیمت مناسب کار خود را شروع کنید و نمونه‌کار بسازید و به تدریج نرخ دستمزد خود را افزایش دهید.

7. فروشگاه محصولات ارگانیک دست ساز حمام

7. فروشگاه محصولات ارگانیک دست ساز حمام

فروش محصولات دست‌ساز حمام مانند صابون یکی از بهترین و جدیدترین ایده‌های کسب و کار کوچک است. از آنجایی که اطلاع رسانی‌ها درمورد مواد شیمیایی مضر موجود در محصولات مراقبت از بدن و تأثیر آنها بر محیط زیست این روزها بسیار زیاد بوده ‌است، گروهی از مصرف‌کنندگان نسبت به این محصولات بدبین شده‌اند. علاوه‌بر تمرکز رو‌به‌رشد بر مراقبت و بهداشت بدن، ایده کسب و کار کوچک محصولات حمام ارگانیک را به یک ایده خوب برای امتحان‌کردن تبدیل است.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که بازار جهانی برای صابون‌های ارگانیک به‌تنهایی باید در چند سال آینده رشد چشم‌گیری را تجربه کند. بنابراین، می‌توانید فروشگاه محصولات ارگانیک حمام خود را راه‌اندازی کنید و از این موقعیت استفاده کنید. برای راه‌اندازی این کسب و کار کوچک و پردرآمد شما باید مجوزهای این نوع کسب و کار را دریافت کنید، همچنین می‌توانید با اخذ گواهینامه ایزو، کیفیت محصول خود را برای مشتریان تضمین کنید. در آخر شاید بد نباشد که بدانید، یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که برای موفقیت کسب و کار خود می‌توانید به آن رجوع کنید، استفاده از ایزو 56000 است. این ایزو راهنمای جامعی برای انواع نوآوری‌ها، خدمات و محصولات شرکت شما فراهم می‌کند و می‌تواند تضمین بسیار خوبی برای آینده بیزینس شما ارائه دهد.

8. انجام خدمات مربوط به مشاوره یک کسب و کار کوچک

8. انجام خدمات مربوط به مشاوره یک کسب و کار کوچک

اگر در مورد موضوع مشخصی مهارت و تخصص دارید و فکر می‌کنید این دانش می‌تواند برای یک شرکت و یا شخص دیگری مفید باشد، تبدیل‌شدن به یک مشاور می‌تواند یک ایده کسب و کار کوچک کم‌هزینه و کم‌سرمایه باشد. شما می‌توانید کسب و کار مشاوره خود را بر اساس شرایط خود راه‌اندازی کنید؛ به‌طور مثال زمان‌های خالی روز و هفته خود را به این کار اختصاص دهید. مشاوران معمولاً یا ساعتی هزینه دریافت می‌کنند و یا یک هزینه از‌قبل ‌تعیین‌شده را برای کل کارشان درخواست می‌کنند. کسب‌وکارهای مشاوره‌ای متفاوت هستند، برای مثال مشاوره مدیریت پروژه، مشاوره مالی، مشاوره حقوقی، مشاوره منابع انسانی، مشاوره ایمنی و بهداشت و تا مشاور حقوقی و بیمه و غیره گسترده است.

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.