رفتن به محتوا

ممیزی ایزو چیست

خانه » وبلاگ » ممیزی ایزو چیست
گواهینامه بین المللی برای مشاورین املاک

ممیزی ایزو چیست:

دلایل بسیاری برای انجام یک ممیزی ایزو وجود دارد : حداقل این که توانایی فروش را به مشتریان مشخص می کند که تامین کنندگان باید گواهینامه ایزو داشته باشند. شما احتمالا می دانید که ممیزی ایزو چیست و  برای کسب و کار شما خوب است، اما شاید خیلی مطمئن نباشید که دقیقا چه چیزی را برای خودتان به دست می آورید. در اینجا ما هر آنچه که باید در مورد روند ممیزی ایزو بدانید را خواهیم گفت.

چرا یک ممیزی ایزو به بیزنس شما کمک می کند 

صرفنظر از توانامندد شدن شما در پاسخگویی به نیازهای مشتریان ، گواهینامه ایزو یک مزیت بازاریابی قوی ایجاد می کند. این گواهینامه به مشتریان شما می گوید: “همه چیزهایی که ما در مورد کیفیت محصولاتمان ارائه می دهیم درست است و به طور مستقل تایید شده است.” این برگه برنده ما نسبت به رقبای دیگرمان است .

کارمندان شما پس از پشت سر گذاشتن ممیزی ایزو و موفق شدن در دریافت گواهینامه ایزو بیشتر مشتاق خواهند بود تا کار خوب را ادامه دهند. نیروی فروش شما اطمینان بیشتری نسبت به محصولاتی که آنها نیز به فروش می رسانند، اعتماد بیشتری خواهند داشت.

آمادگی برای ممیزی ایزو به شما کمک خواهد کرد که سازگاری بیشتری با الزامات قرار بگیرید و این باعث خواهد شد که مدیران و کارکنان تشویق شوند تا اولویت هایی را که کیفیت را تحت تاثیر قرار می دهند شناسایی و به آنها توجه کنند. در این فرآیند شما ضایعات را کاهش و حتی حذف خواهید کرد.

اصول ممیزی ایزو چیست

به عبارت ساده، یک ممیزی ایزو یک بررسی سیستماتیک توسط شخص ثالث است با این نگاه که که آیا فعالیت های تجاری و محصولات نهایی همان چیزی هستند که شما می گویید و اینکه چه کاری انجام می دهید و آیا اهداف مورد نظرتان را به دست می آورید.

سه نوع ممیزی ایزو وجود دارد و تنها یکی از آنها منجر به صدور گواهینامه می شود :

1- شما می توانید یک ممیزی ایزو درون سازمانی برای اولین بار انجام دهید که توسط کارکنان (آموزش دیده) یا شرکت مشاور شما از طریق فرایندهای کسب و کار شما انجام می شود. بدیهی است، این همانند صدور گواهینامه نیست، اما اگر گواهینامه ایزو هنوز ندارید، جای خوبی برای شروع است. این ممیزی ایزو کاملا خودآموزی است – اطمینان از آن است که از یک نمایه 3 بعدی، شرکت برای صدور گواهینامه ایزو واجد شرایط است.

2- ممیزی دوم شخص به تامین کنندگان شما نگاه می کند. باز هم شما از کارکنان مجرب و یا شرکت مشاوره ای استفاده می کنید. و همانطور که قبلا اشاره شد این ممیزی تنها یک گام دیگر در راه صدور گواهینامه است. در بیشتر موارد، می توانید این را با یک ممیزی شخص ثالث ترکیب کنید تا مطمئن شوید که آیا شما برای گواهینامه ISO آماده هستید یا خیر.

3- ممیزی سوم شخص است که در واقع توسط یک CB صورت می پذیرد. یک ممیز یا تیم ممیزی صدور گواهینامه برای بررسی کسب و کار شما وارد عمل خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن ممیزی ،گواهینامه ایزو به شما اعطا خواهد شد.

 آماده شدن شما برای ممیزی ایزو چیست

مهم نیست که شما فکر می کنید که کارآیی کسب و کارتان چقدر است و اینکه اطمینان دارید که شرکت شما مطابق با وعده های خود خدمات را ارائه می دهد. آماده سازی برای ممیزی ایزو ISO به شما یک فرصت طلایی برای بهبود می دهد و از آنجا که شما چیزی را اندازه گیری نمی کنید، داشتن یک سیستم ممیزی ایزو داخلی ISO با بررسی های منظم، به شما کمک می کند که معیارهای کنترلی را در عملکرد خود نگه دارید.

انجام ممیزی داخلی قبل از ممیزی شخص ثالث، تضمین می کند که کارمندان شما آماده باشند و بتوانند با ممیزی ایزو خارجی مواجه شوند. پس از آن، برای کارکنان شما ممیزی فقط به معنی آن است که آنها باید انجام کسب و کار را به عنوان معمولا انجام می دهند. برای حصول اطمینان از اینکه آنچه که با سازگاری ISO مطرح می کنید، شما ممیزی ایزو داخلی را انجام خواهید داد. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما می دانند چقدر این موضوع اهمیت دارد و چقدر جدی باید آنها را بگیرند.

در اغلب موارد مدیران کسب و کار در حین ممیزی داخلی ناسازگاری پیدا می کنند و گام بعدی برای اجرای اصلاحی است. این فرایند به خودی خود است و پس از تکمیل شدن، شما نیاز به یک فرآیند پیگیری دارید تا اطمینان حاصل شود که اقدام اصلاحی واقعا به مشکلاتی که برای حل آن اهمیت دارد، رسیدگی می شود.

آیا فرایندها یا مقررات تغییر کرده یا نه، بررسی های مدیریت سالانه به شما کمک خواهد کرد تا تعیین کنید آیا کسب و کار نتایج رضایت بخش را به دست آورده است یا خیر. این همچنین به شما فرصتی برای بهبود مستمر می دهد.

بازنگری مدیریت باید به یک طرح جدید که منجر به حل هرگونه مسائلی که تیم مدیریتی شما را شناسایی می کند، منجر شود. در نظر داشته باشید که آن را با ممیزی بعدی ISO خود تنظیم کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.