رفتن به محتوا

از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنیم

خانه » وبلاگ » از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنیم
از کجا گواهینامه ایزو دریافت کنیم

از کجا گواهینامه ایزو ISO دریافت کنیم

با آماده سازی درست و درک خوب از آنچه که برای صدور گواهینامه ایزو ISO مورد نیاز است، اکثر سازمان ها می توانند انتظار داشته باشند که در مدت 3 تا 6 ماه گواهینامه  ایزو را با توجه به اندازه و پیچیدگی سازمان خود به دست آورند.

در این مرحله، داشتن یک شخص (داخلی یا خارجی) که تجربه اجرای سیستم های مدیریت کیفیت را دارد و می داند چه چیزی برای رسیدن به گواهینامه ISO 9001 لازم است.

پس از انجام کارهای پایه و راهنمای کیفیت ISO 9001 تکمیل شده، شما برای مرحله 1 ممیزی آماده خواهید بود.

ارزیابی کننده / ممیز  بررسی خواهد کرد که سیستم مدیریت کیفیت کتبی شما با الزامات استاندارد ISO 9001 مطابقت دارد و آنچه را که در واقع انجام می دهید را مطابقت می دهد و نقاط ضعف و بهبود بالقوه سیستم را برجسته می کند.

پس از انجام تغییرات لازم، سازمان شما پس از ارزیابی مرحله 2 شما آماده خواهد شد. ارزیابی کننده / ممیز بررسی خواهد کرد که شما در حال کار بر روی الزامات سیستم های مدیریت کیفیت و استاندارد ISO 9001 هستید. این ممکن است توسط شخص ثالث مستقل، ACCREDIA  مجوز صدور گواهینامه انجام شده است.

درباره سازمان  ACCREDIA   بیشتر بدانیم

با ما تماس بگیرید تا بدانید چگونه می توانیم به شما در درک شرایط مورد نیاز برای دستیابی به صدور گواهینامه معتبر ISO 9001 کمک نمایم.

راهنمای سریع برای دستیابی به گواهینامه  ایزو ISO 9001

سازمان شما باید یک ایده روشن از اهداف خود داشته باشد و از مزایای آن با دستیابی به صدور گواهینامه ISO 9001 بدست آید. شما باید برای ادغام سیستم مدیریت کیفیت در هر منطقه از کسب و کار آماده باشید.

همه کارکنان باید از آنچه انتظار می رود از آنها و جایی که مسئولیت آنها مسئولیت پذیری است، آگاه باشند تا بتوانند گواهینامه ISO 9001 را کسب کنند.

سیستم مدیریت کیفیت مستند مورد نیاز است، همراه با سیاست ها و روش های مورد نیاز ISO 9001.

مستندات  ایزو تعریف خواهد شد:

ساختار سازمان

چه کسی باید اطلاعات را ضبط کند و چه اطلاعاتی ثبت شود

مسئولیت کارکنان

خطوط ارتباطی در سراسر شرکت

چه اقداماتی لازم است

چگونه تداوم حفظ خواهد شد به عنوان تغییر کارکنان

تعریف سیستم

تعریف سیستم مدیریت کیفیت شما نیاز به ورودی از همه بخش های سازمان دارد.

شما باید:

برای مثال تعریف کنید که مشتریان شما برای هر بخش چه هستند:

– برای بخش فروش و بازاریابی، کاربران نهایی خواهند بود.

– برای بخش فناوری اطلاعات این بخش داخلی خواهد بود.

فعالیت های هر منطقه را مستند کنید.

استاندارد ISO 9001 را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که شرایط مورد نیاز است.

شناسایی هر زمینه مشکل و اصلاح آنها

مدیریت مستندات

شما باید به همه کارکنان خود، اهمیت پرونده ها و استفاده از مدارک صحیح ارتباط برقرار کنید.

کنترل استفاده از اسناد برای اطمینان از آخرین نسخه استفاده می شود بخش مهمی از ایزو 9001 است. شما نیاز به یک سیستم قوی برای اطمینان از اینکه نسخه های قدیمی حذف شده و نسخه های جدید به بخش های مختلف داخلی توزیع شده است، همراه با یک سیستم برای نسخه کنترل.

شما باید شناسایی کنید که سوابق باید مطابق با الزامات سیستم ISO 9001 و آنچه شما نیاز دارید تا با موفقیت کسب و کار را اجرا کنید.

اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

اجتناب ناپذیری، فرآیندها می توانند به اشتباه برسند و قبل از اینکه تغییرات را برای جلوگیری از وقوع آن دوباره انجام دهید، باید یک فرایند تعریف شده برای رفع مشکل و شناسایی جایی که اشتباه پیش رفت، داشته باشید.

شما باید هر گونه اقداماتی را که برای برطرف کردن مشکل انجام داده اید نگهدارید. در صورت امکان، باید زمینه های مشکل احتمالی را شناسایی کرده و سیستم را تنظیم کنید تا پیش از وقوع آن، جلوگیری یا کاهش یابد.

 پشتیبانی و آموزش ایزو

کارکنان باید به طور مناسب آموزش ببینند تا بتوانند عملکرد شغلی خود را انجام دهند. شما باید سوابق تجربه گذشته، آموزش و پرورش و آموزش را برای شناسایی توانایی های خود نگه دارید.

سپس نیازهای آموزشی آینده می تواند همراه با هر مهارت جدیدی که ممکن است مورد نیاز باشد، به عنوان کسب و کار تکامل یافته است.

با استفاده از این اطلاعات می توانید هر گونه شکاف در تجربه را در صورت نصب تجهیزات جدید یا اضافه کردن محصولات جدید شناسایی کنید.

 ممیزی منظم کیفیت داخلی ایزو

منظم بودن کیفیت داخلی سیستم شما ضروری است. افراد درون سازمان شما که مستقل از عملکرد ممیزی هستند ممکن است این را انجام دهند.

ممیز داخلی بررسی خواهد کرد که مراحل در کتابچه راهنمای کیفیت در حال پیگیری هستند و هر نکته ای را که نگران کننده است تصحیح می کند شناسایی می کند.

شما باید یک روش برای چگونگی برنامه ریزی، انجام و ثبت ممیزی ایزو داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
qcb_power_user

qcb_power_user

Leave a Replay

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت Q.C.B ITALIA، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گواهینامه‌های بین‌المللی از ایتالیا است. این شرکت با شعار کمک به مشتریان برای افزایش بهره‌وری و با استفاده از سیستم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مختلفی در جهت ارائه گواهینامه‌های ایزو در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی انجام می‌دهد.

آخرین مطالب

برای دریافت خبرنامه QCB ایمیل خود را وارد کنید.