آیا مشتریان خود را به خوبی میشناسید؟ منظور ما از شناخت، فقط نام و اطلاعات تماس آنها نیست. شناختی که از آن صحبت میکنیم چیزی فراتر از اطلاعات اولیه مشتریان است. برای رسیدن به این هدف میتوان از بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی و خارجی استفاده کرد که با هدف شناخت بهتر مشتری طراحی شدهاند.
برایان فیلیپس، رئیس بازاریابی In Motion Marketing، سی آر ام را گروهی از ابزارها، فناوریها و تکنیکهایی معرفی میکند که برای کمک به متخصصان فروش و بازاریابی استفاده میشود تا درک بهتری از مشتریان خود داشته باشند. اگر برای سازمان خود در جستجوی یک نرم افزار سی آر ام ایرانی هستید و میخواهید بخش فروش و بازاریابی را قویتر کنید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. در این مطلب از کیو سی بی شما را با مفهوم CRM، مزایای این نرمافزار و بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی آشنا خواهیم کرد.
CRM چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری، ترجمه عبارت انگلیسی Customer Relationship Management است که به اختصار CRM خوانده میشود. مدیریت ارتباط با مشتری، هر نوع ابزار، استراتژی و یا فرآیندی است که به کسبوکارها کمک میکند دادههای مشتریان را در بخشهای مختلف از جمله بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش بهتر سازماندهی و نگهداری کنند. در یک سیستم سی آر ام، هر کاربر دسترسی مستقیم و سریع به دادههای مربوط به مشتریان از جمله پیشفاکتورها، محصولات خریداریشده، اطلاعات تماس و… دارد.
CRM به واحد فروش این قابلیت را میدهد تا سابقه تعاملات با مشتریان را ثبت کند و دید شفافتری نسبت به فرصتهای فروش داشته باشند. نرم افزار سی آر ام، تمام فرآیندهای مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری را به صورت خودکار انجام میدهد و به شما کمک میکند رفتار کاربر را در تمام مدتی که با شما تعامل داشته مورد بررسی قرار دهید. بهطورکلی این نرم افزار به دو صورت قابل ارائه است:
- نصب در محل شرکت یا On-Premise: در این حالت نرمافزار CRM در داخل سرور شرکت مستقر شده و توسط تیم فناوری اطلاعات مدیریت میشود.
- مبتنی بر تکنولوژی پردازش ابری یا Cloud Computing: در این حالت نرمافزار به صورت آنلاین توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرد و نرمافزار توسط یک تامینکننده سی آر ام میزبانی میشود. این کار فرآیند استفاده از نرمافزار را سادهتر کرده و موجب کاهش هزینه و افزایش امنیت اطلاعات خواهد شد.
نرم افزار سی ار ام مزایای زیادی برای سازمان دارد که از این طریق میتوان گواهینامه ایزو 10004 (بررسی میزان رضایت مشتری) و ایزو 10002 (سیستم مدیریت شکایت مشتریان) را تحت پوشش بهتری قرار داد.
- ارائه خدمات بهتر به مشتریان
- ایجاد دید 360 درجه و یکپارچه از ارتباطات مشتری
- کنترل، مدیریت فرآیند فروش
- افزایش فروش
- حفظ مشتری
- شناسایی اثربخشی فعالیتهای بازاریابی
- تجزیه و تحلیل دقیق
- افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد کارکنان
- داشتن پایگاه داده متمرکز
- تعاملات مدیریتشده
- تقسیمبندی مشتریان
- دسترسی به گزارشهای فروش خودکار
- پیشبینی فروش دقیقتر
- مدیریت و برنامهریزی فعالیتهای کارکنان
چرا باید از نرم افزارهای سی آر ام ایرانی استفاده کنیم؟
در استفاده از نرم افزارهای سی آر ام ایرانی هیچ اجباری نیست اما با توجه به اینکه عملیات فروش در هر کشوری شرایط و چالشهای خاص خودش را دارد، طبیعتا یک نرم افزار سی آر ام ایرانی پاسخ بهتری برای نیازها و سوالات یک شرکت ایرانی در بخش فروش و مدیریت ارتباط با مشتری خواهد داشت، زیرا بر اساس مدلهای کسبوکارهای ایرانی طراحی و بومیسازی شده است. امروزه نرم افزارهای سی آر ام ایرانی به چنان سطحی از پیشرفت رسیدهاند که کاملا قابلرقابت با نرم افزارهای سی آر ام خارجی هستند، لذا چه بهتر اگر بتوان برای توسعه تجارت شرکت خود از یک نرمافزار ایرانی استفاده کرد.
معرفی 5 مورد از بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی
امروزه با افزایش روزافزون رقابت بین شرکتهای مختلف، همه سازمانها به یک سیستم قابلاعتماد به نام نرمافزار سی آر ام نیاز دارند. اولین چالش در مسیر پیادهسازی نرمافزار CRM، انتخاب آن است. در حال حاضر نرم افزارهای سی آر ام ایرانی زیادی با امکانات متنوع در شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند که در این بخش به معرفی 5 نرم افزار سی آر ام ایرانی پرطرفدار میپردازیم.
1.نرم افزار سی آر ام سرو
نرمافزار سی آر ام سرونو، بر اساس نیازهای کسبوکار ایرانی و تجربیات بینالمللی، در سال 1391 به عنوان عضوی از گروه همکاران سیستم فعالیت خود را آغاز کرد. این نرمافزار برتکنولوژی پردازش ابری مبتنی است و به خاطر همین ویژگی، با مشکلاتی مثل نگهداری نرمافزار و اطلاعات مواجه نخواهد شد.
آخرین نسخه از نرمافزار SarvCRM با رعایت قوانین بینالمللی طراحی و در اختیار کاربران قرار داده شده است که روی کلود و با سورس بسته ارائه شده است. استفاده از این نرمافزار به افزایش فروش، افزایش رضایت مشتری، افزایش اثربخشی کمپینهای بازاریابی و پاسخگویی سریعتر به درخواستهای پشتیبان کمک میکند. شما میتوانید قبل از تهیه نرمافزار سرو از نسخه رایگان آزمایشی 30 روزه بهرهمند شوید. از جمله ویژگیهای نرم افزار سی آر ام سرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- حفظ امنیت اطلاعات
- صرفهجویی در هزینهها
- دسترسی به اطلاعات در هر نقطه و هر زمان
- ارائه وبسرویس
- امکان رضایتسنجی
- گزارشساز تحلیلی و پیشرفته
- اتوماتیکسازی فرآیند گردشکار
- پورتال مشتریان
- ارتباط با سیستم تلفنی
2.نرمافزار سی آر ام دیدار
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیدار فعالیت خود را از سال 1393 شروع کرد. این نرم افزار روی کلود با سورس بسته ارائه شده و یکی از مهمترین اهداف آن کاربری ساده و آسان دیدار است. ابزار Gamification و نظرسنجی از مشتریان دو مزیت رقابتی دیدار هستند. شما میتوانید قبل از تهیه نرمافزار دیدار از نسخه رایگان آزمایشی 15 روزه بهرهمند شوید. از جمله ویژگیهای CRM دیدار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- برنامهریزی فعالیتها و پیگیری مشتریان
- اتصال و یکپارچگی با سایر سرورها
- قیف فروش و مدیریت معاملات
- امنیت و تعریف سطح دسترسی
- مدیریت پروژه و فرآیندها
- داشبورد گزارشات
- فیلترهای کاربردی
- امکان گروهبندی اطلاعات
- پنل پیامکی
- صورتهای مالی
3.نرم افزار سی آر ام پیام گستر
نرم افزار سی آر ام ایرانی پیام گستر یکی از بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی است که زیرنظر مجموعه گروه تجارت الکترونیک اول، با شعار فناوری در مدار مشتری در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف پیام گستر از ارائه این نرمافزار، رفع کاستیهای سیستم فروش و خدمات پشتیبانی با فناوریهای روز دنیا است. پیام گستر موجب افزایش میزان فروش، افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش هزینههای جاری میشود و به صورت همزمان راندمان کاری پرسنل را افزایش میدهد.
CRM پیام گستر به صورت نصبی و با سورس بسته به مشتریان ارائه میشود و متناسب با نیاز کسبوکارها شخصیسازی میشود. شما میتوانید قبل از تهیه نرمافزار پیام گستر از نسخه رایگان آزمایشی 30 روزه آن بهرهمند شوید. از جمله ویژگیهای نرم افزار سی آر ام پیام گستر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مدیریت خرید و فروش
- تبلیغات
- خدمات پس از فروش
- مرکز تماس
- تجارت الکترونیک
- BPMS یا نرمافزار اتوماتیک کردن فرآیندهای سازمانی
- اتوماسیون اداری
- باشگاه وفاداری
- یکپارچهسازی اطلاعات
- تحلیل داده و هوش تجاری
4.نرم افزار سی آر ام پارس ویتایگر
نرم افزار CRM پارس ویتایگر یکی از بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی با متن باز است که با یکپارچهسازی بخشهای مختلف، خدماتی در زمینه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش به شرکتها ارائه میدهد. سی آر ام ویتایگر به صورت نصبی و با هسته متن باز طراحی شده است و همواره به صورت خودکار و رایگان بروزرسانی میشود. علاوهبراین میتوان بدون محدودیت در تعداد کاربر و بدون محدودیت زمانی از این نرمافزار استفاده کرد. شما میتوانید قبل از تهیه این نرمافزار، دموی رایگان ویتایگر را بدون محدودیت در کاربر درخواست دهید. از جمله ویزگیهای نرم افزار سی آر ام ایرانی ویتایگر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- اتوماسیون بازاریابی
- سرویس پشتیبانی
- اتوماسیون فروش
- گزارشگیری و تحلیل
- پلتفرم
- دفتر اندیکاتور
- بروزرسانی خودکار
- چت درونسازمانی
- ارائه تاریخچه بروزرسانیهای در نرمافزار
- وبسرویس دریافت پیامک
- مدیریت فایلها و…
5.نرم افزار سی آر ام اورست
نرم افزار سی ام آر ایرانی اورست، یک سرویس ابری از نرم افزار CRM مایکروسافت را تحت نظر شرکت پرنیان پردازش ارائه میکند. این نرمافزار بهصورت کلود ارائه شده و سازمان را در مدیریت ارتباط با مشتری هدایت میکند. اورست بانک اطلاعاتی دقیقی از اطلاعات و سوابق مشتریان ذخیره میکند تا درک بهتری از نیاز مشتری برای واحد فروش ایجاد شود. سی آر ام اورست موجب افزایش فروش، تقویت حافظه کسبوکار، تقویت گردش کار و مدیریت خدمات پس از فروش میشود. از جمله امکانات و ویژگیهای نرم افزار سی ام آر اورست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تنظیم سطح دسترسی کاربران
- رمزگذاری دادهها
- پیادهسازی فایروالها و آنتیویروسهای قدرتمند جهت امنیت بانک اطلاعاتی
- نرمافزار حسابداری
- باشگاه مشتریان
- وبسرویس واتساپ
- فروشگاهساز ووکامرس
- سایتساز وردپرس
- اتصال به دیجیکالا و…
چگونه نرم افزار سی آر ام را انتخاب کنیم؟
روابطی که با مشتریان خود ایجاد میکنید، تعیینکننده سطح موفقیت شرکت شما هستند و مانند هر رابطه دیگری، سطح موفقیت آن بستگی به شناخت شما از یکدیگر دارد. با این وجود، جمعآوری اطلاعات در مورد مشتریان به منظور تسهیل رابطه کاری، کار دشواری است زیرا دادههای مربوط به مشتریان شبیه یک دریای بیانتها است که هیچوقت به پایان نمیرسد. نگه داشتن سوابق دقیق از ترجیحات، نیازها، اولویتها و نگرانیهای مشتریان در دنیای امروز یکی از عوامل موفقیت بهشمار میرود که به بهبود رابطه دوطرفه با مشتری کمک میکند. نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مانند یک روانشناس به بهبود این رابطه کمک میکند. نرمافزارهای سی آر ام مختلفی در بازار امروز وجود دارند که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف هستند، شما باید سعی کنید بر اساس نیازها و ساختار سازمان، نرم افزار سی آر ام ایرانی مناسب خود را انتخاب کنید و با ساماندهی بخش ارتباط با مشتریان، گواهینامه ایزو مربوط به این فعالیتها را دریافت کنید.
بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!