شرایط دریافت گواهینامه ایزوReviewed by مدیریت سایت on May 30Rating:

شرایط دریافت گواهینامه ایزو

ممکن است ناامید کننده باشد، اما خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

برای دریافت گواهینامه ایزو ، این 6 مرحله را دنبال کنید.

 

  1. استاندارد مناسب را انتخاب کنید

اول از همه، شما باید بدانید که کدام استانداردها برای سازمان شما مناسب است و به اهداف و جاه طلبی های سازمان شما کمک می کند. برای کمک به شروع کار ما چهار استاندارد کلیدی را خلاصه کردیم

 

ایزو 9001

دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت : با توجه به نیازهای مشتریان شما، رضایت مشتری را بالا می برد و کیفیت فرایندهای سازمان شما را مستند می کند. مزایای زیادی برای کسب گواهینامه ایزو 9001 وجود دارد. در نتیجه 62 درصد از کسب و کارها واجد شرایط این ایزو را کسب کرده اند، زیرا بسیاری از مناقصه ها به ایزو 9001 به عنوان پیش تعریف شده نیاز دارند. تقریبا سه چهارم از کسب و کارها گفتند که فرآیندهای داخلی آنها بهبود یافته است، بنابراین شما همچنین می توانید یک سازمان کارآمدتر تبدیل شوید.

ISO 27001

دریافت گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات : ر امنیت سایبری تمرکز دارد. به طرز شگفت انگیزی، 5 میلیون رکورد داده هر روز در سراسر جهان به سرقت رفته است. نقض اطلاعات گران است نه صرفا به لحاظ مالی، اما از لحاظ اعتبار شما نیز. به دست آوردن ISO 27001 نشان می دهد که شما به طور جدی امنیت سایبری را بر عهده دارید و قدمی در پیش رویت GDPR است. فرایند صدور گواهینامه همچنین به شما می دهد بینش مستقل از روال فعلی شما و نحوه بهبود آنها.

ایزو 14001دریافت گواهینامه مدیریت محیط زیست

استاندارد است که چارچوب و معیارهای یک سیستم مدیریت محیط زیست را تعیین می کند. صدور گواهینامه می تواند به سازمان شما کمک کند تا اقدامات زیست محیطی خود را بهبود بخشد، کارآمدتر شود و ضایعات را کاهش دهد – به شما در رقابت و بهبود شهرت تان کمک می کند.

ایزو 45001 دریافت گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت

استاندارد بهداشت و ایمنی است. این برای کمک به ترویج و حفاظت از سلامت (فیزیکی و ذهنی) کارکنان شما وجود دارد. بهبود سلامت و ایمنی شغلی می تواند رضایت کارکنان را بهبود بخشد، روزهای کمتر بیمار از کار و نیروی کار موثرتر.

 

  1. انتخاب مناسب شرکت برای دریافت گواهینامه ایزو

باید بدانید که همه نهادهای گواهینامه برابر نیستند( گواهینامه های تقلبی با قیمت ارزان در واقع بیرون ریختن پول و سرمایه است) – انتخاب یکی از آنها یک گام مهم در جهت موفقیت است.

 

ممکن است به شما گفته شود که به یک گواهینامه ایزو نیاز دارید تا بتوانید به یک قرارداد خاص مناقصه بدهید. ممکن است بعضی از شرکت ها شما را وسوسه نمایند که با قیمت کم و بسیار سریع برای شما گواهی ایزو اخذ می کنند ، اما شما واقعا باید در مورد اینجا فکر کنید.بسیاری از سازمان ها اعتبار گواهینامه های شما را بررسی می کنند  و …

 

در طول تحقیقات خود  برای دریافت گواهینامه ایزو موارد زیر را بررسی کنید:

 

آیا خدمات اعتباربخشی ایتالیاACCREDIA  تأیید شده است؟ ACCREDIA  تنها تأیید اعتبار دولتی برای سازمان هایی است که گواهینامه، آزمایش و بازرسی خدمات را ارائه می دهند.

بررسی آنلاین آنها به چه صورت هستند؟ آیا مشتریان گذشته خدمات خود را دریافت کرده اند؟

به دنبال ارزش افزوده باشید – آیا پورتال اختصاصی مشتری، منابع اضافی در وب سایت خود وجود دارد؟

برای تدارک قراردادهای جدید، اعتبار مجوز ACCREDIA  گاهی اوقات مورد نیاز است.

 

  1. ذینفعان را در نظر بگیرید

با استخدام هر فردی در سازمان و آشنایی با استانداردها ، تمام روند صدور گواهینامه کارآمدتر خواهد بود. اگر شما در معرض مهلت مناقصه هستید، آخرین چیزی که به ذهن دارید، ذینفعان است که تلاشهای خود را برای به دست آوردن همه چیز در پیش رو دارند.

 

ارتباطات کلیدی است: نگه داشتن همه در حلقه و ارائه مزایای صدور گواهینامه، روند را بسیار نرم و صاف می کند. اگر افراد کلیدی از  روز اول کسب و کار را درک کنند، هنگامی که شروع به اجرای سیستم مدیریت خود می کنید، زمان بسیار ساده ای خواهید داشت.

 

آموزش و توسعه: یک دوره سریع مقدماتی برای صدور گواهینامه ایزو یک نقطه شروع خوب برای تصمیم گیرندگان است، زیرا این کار به خلاصه کردن و برجسته کردن مزایای اصلی صدور گواهینامه کمک می کند.

 

 

  1. مرحله اول ممیزی

ممیزی ممیز ممكن است ترسناک باشد، اما ممكن است مرحله اول ممیزی ساده  می باشد. این به سادگی برای درک فرآیندهای کسب و کار فعلی شماست تا بتوانید توصیه هایی برای بهبود آنها ایجاد کنید. شما لازم نیست هر چیزی را در جای خود قرار دهید، صرفا به فرصت هایی است که می توانید برنامه ای را با هم ترکیب کنید. شما یک گزارش کامل را در اختیار شما قرار می دهد که حاوی هر گونه شکاف در روال فعلی شما و اقدامات لازم شما است که سازمان شما باید انجام دهد.

 

  1. ایجاد یک سیستم مدیریت

پس از مرحله اول ممیزی، شما باید یک سیستم مدیریت بر اساس توصیه های ممیز خود ایجاد کنید. یک سیستم مدیریتی مجموعه ای از اسناد است که فرآیندهای کسب و کار شما را مشخص می کند و نشان می دهد که چگونه استاندارد مورد نیاز برای صدور گواهینامه را برآورده می کنید.

 

  1. مرحله دوم ممیزی

هنگامی که اسناد خود را ارائه می دهید، یک ممیز یا تیم ممیزی یک بازدید دیگر را انجام می دهد تا ببینید آیا شما اهداف تعیین شده در مرحله 1 خود را برآورده اید. اگر همه چیز در جای خود باشد، شما گواهینامه دریافت خواهید کرد.

 

پس از صدور گواهینامه، شما سالانه مورد ممیزی قرار خواهید گرفت تا اطمینان حاصل شود که بهبود مستمر انجام شده و استانداردهای مورد تایید قرار گرفته است.

 

گواهینامه ایزو می تواند به شما در کسب کسب و کار، بهبود بهره وری، بهبود شهرت سازمان شما و تماشای رقبای خود کمک کند. این مراحل را دنبال کنید و به زودی پاداش خود را خواهید گرفت. اگر شما به دنبال بهبود فرآیندهای داخلی کسب و کار خود هستید، بیشتر درباره ISO 9001 اطلاعات بیشتری کسب کنید.